Jag letar en snygg grind till vår trapp som man enkelt kan ta bort (eller snyggt vika undan) Grinden behöver inte vara så hög då den endast är till för att förhindra att våra hundar kutar upp och ner hela tiden. Jag har inte ett problem med att de är både uppe och nere, men när de är blöta/skitiga får de gärna stanna nere :D

Någon som köpt eller byggt någon snygg grind för detta?
 
Jag har monterat en helt vanlig basic barngrind i trä precis i trapphörnet. Det gör att jag kan ställa grinden åt sidan upp i trappen så att den kommer helt ur vägen. För att kunna göra så var det nödvändigt att anpassa storleken på grinden.

Jag tycker att de här basala trägrindarna är det bästa valet i de flesta situationer. De är billiga, lätta att anpassa i storlek och går att måla i en färg som passar huset i övrigt. Just den här grinden ska bort när ettåringen lärt sig att gå stabilt i trappan, så jag har inte ens orkat måla den.

20131125018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20131125019.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så här har jag gjort min. Är gjord i körsbär bara för att jag hade ingen ek hemma. Enkel men fungerade konstruktion. ImageUploadedByByggahus.se1385412549.100781.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kiddyguard kan vara lite bökig att stänga/öppna.
 
sblixten skrev:
Kiddyguard kan vara lite bökig att stänga/öppna.
Mmm, kan hålla med, man vänjer sig, är nog enklare utan barn i famnen :) Vår sitter nere i hallen så fanns inte plats för annat.
 
kysan skrev:
Mmm, kan hålla med, man vänjer sig, är nog enklare utan barn i famnen :) Vår sitter nere i hallen så fanns inte plats för annat.
Jo, vi vuxna vänjer oss, men om man har flera barn varav man vill att de större skall klara det själva så uppstår problem.
Fast den är snygg, går inte att klättra på och inte kasta saker nerför trappen förbi den heller.
Dessutom kunde jag sälja mina på blocket för en hyffsad peng när jag inte behövde dem längre.
 
  • Gilla
Hella Hansen
  • Laddar…
Blir nog att Snickra ihop något eget, jag har lite ek liggande så det blir nog lösningen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.