Ok, den ska inte vara på på då?
 
Att det ska bli stora vattenskador är "nog" inget problem - vattenmängden som kommer ut när skruven ej är i är som ett större dricksglas.

Det verkar hur som helst vara saltbehållaren. En stor klick Loctite-plastklister sitter nu på - ska se hur det artar sig - uppdatering följer ifall detta händer fler personer :cool:
 
En kort farmarskruv eller smältlim hade jag tagit.. Eller ny maskin.. ;-)
 
A
Jo nog är det saltbehållaren
och den är trycksatt under regenerering
en rostfri skruv med silicon kan funka i många år
men säkrast är att byta behållaren
vet inte vad det är för maskin men behållaren kostar nog runt 697.50-
 
behållaren kostar nog runt 697.50-
En rund och fin siffra :D
 
A
Jo jag tyckte att till jämn femtiöring måste räcka
 
Jag har Loctite:at hålet i behållaren. 10+ diskningar nu och inte en tillstymmelse till läckage. Får hoppas det håller.
 
Vad betyder "regenerering" i Diskmaskinstermer?
 
A
avhärdaren består av en massa kulor som till sig kalk ur vattnet
för att inte dessa kulor skall mättas med kalk måste dessa tvättas med vissa mellanrum
detta görs med saltvattnet från behållaren man ser på bilden dvs en regenererings procedur
 
crackerjack skrev:
Jag har Loctite:at hålet i behållaren. 10+ diskningar nu och inte en tillstymmelse till läckage. Får hoppas det håller.
?

Har jag missat något? Loctite är väl en tillverkare av diverse kemikalier, lite som att jag skulle säga att jag ätit Felix till middag :)
 
MUSS skrev:
? Har jag missat något? Loctite är väl en tillverkare av diverse kemikalier, lite som att jag skulle säga att jag ätit Felix till middag :)
Det stämmer loctite är ett företag som tillverkar bla packning på tub och gänglåsning m.m. Dock nämner loctite så är det oftast gänglåsning de refererar till men som sagt de har en hel del olika produkter,
 
Andy78 skrev:
Det stämmer loctite är ett företag som tillverkar bla packning på tub och gänglåsning m.m. Dock nämner loctite så är det oftast gänglåsning de refererar till men som sagt de har en hel del olika produkter,
Var ju just de jag var ute efter, har TS löst det med en skruv+gänglåsning/tätning, lim eller någon siliconprodukt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.