Nån som är vass på Ebay (mobile)?
Om jag gör en sökning på tex "hultafors" (Se bild) så får man träffar på Hultafors Zollstock, men söker jag på Hultafors Zollstock får man inga träffar?
Inga ändringar på inställningar eller annat.
IMG_1861.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1862.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan bara konstatera att anledningen är att texten "Hultafors Zollstock" inte finns i någon annons men det har du kanske listat ut.
 
Jo, i två av dom på bilden med tumstockarna. Dom står inte bredvid varandra men det ska ju inte spela nån roll?
Det finns fler exempel, tex om man kollar en annons och går på säljarens övriga annonser kan man få noll träffar trots att han har massor.
 
Jo, det är ju det jag säger, sökmotorn verkar matcha endast exakta strängar, dvs "Hultafors Zollstock", och den strängen finns inte i någon annons.

Var glad att den inte skiljer på versaler och gemener ;)
 
Ja, det är ju rätt värdelöst. Jag vill ju kunna söka utan att veta exakt i vilken ordning som det står. :(
 
Ebay tog medvetet bort möjligheten att söka på wildcards för något år sedan, så de verkar inte ha en särskilt användarvänlig inställning vad gäller sökmotorer.
 
Jag ska erkänna att jag också har svårt att förstå hur sökningar fungerar på ebay rent generellt. Söker jag på Hultafors Zollstock på ebay.de får jag upp ett femtiotal träffar varav många inte matchar exakt men som innehåller de två ordern.

Jag hade samma problem där jag sökte på ebay.com men inte fick extremt få träffar. Sökte jag istället på ebay.co.uk på exakt samma sätt och inkluderad internationella säljare fick jag upp fler träffar mot ebay.com än när jag sökte direkt på ebay.com.....

Ett tips är att kolla igenom alla inställningar som finns i mobilversionen och testa att ändra dessa för att se om resultatet förändras.

/Krille
 
Är detta med sökning med en app? När jag söker på m.ebay.de på hultafors zollstock får jag 39 träffar.

En annan möjlig lösning är att enbart skriva zollstock och trycka på refine som då skall söka i befintlig träfflista för hultafors.
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Detta är på deras app jag söker, hemsidan är det annorlunda på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.