Vad betyder denna symbol som kom upp precis i displayen på våran Husqvarna med kolsyremaskin?
Har ej instruktionsboken till hands.

ImageUploadedByByggahus.se1385082054.982231.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Byte av vattenfilter kanske ?
 
Det stämmer att det är vattenfiltret. När den tänds o lyser har det gått 140 dagar o det är en påminnelse om att det är dags att köpa ett. Nånstans runt 180 dar börjar den blinka o då ska man byta. Lite beroende på vad du har för kvalité på vattnet där du bor kan det gå bra att köra vidare lite till. Du kan återställa larmet med knappen längst ner till höger.
/Xv
 
Okej tack för snabbt svar!
Den började med att blinka... Tryckte då på knappen under och då börja den lys istället,..,
Har bra vattenkvalitet så de får gå ett litet tag till då :)
 
Märker du att flödet minskar eller att pumpen låter lite oroligt så är det hög tid att byta.

/Xv
 
Bara på kolsyrat vatten har flödet minskat men jag misstänker att gaspatronen är slut? Eller hur märket man det?
"Vanligt" vatten är de normalt flöde på
 
Ja då är den nog på upphällningen. Det är gastrycket som matar ut det kolsyrade vattnet, pumpen fyller bara den tanken. Vanligt vatten däremot kommer via pumpen direkt.

/Xv
 
B
På min har det lyst ett bra tag men fick veta av nån att det är bra kvalitet på det kommunala vattnet så det behöver inte bytas. Det är mest ifall man använder typ från egen brunn.
Däremot har ismaskinen lagt av några ggr o vart tom på is o inte producerat nåt alls, precis som allra första gången o jag fick vänta 1,5 vecka så servicekillen skulle fråga vad det rörde sig om.
Det visade sig att man ska dra ut kontakten o sätta in det igen.
Inte hela världen men irriterande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.