Rengöring av bakdelen efter förrättat värv, troligen?
 
mycke_nu skrev:
Nu infinner sig givetvis frågan EXAKT VAD duschen är tänkt för.

thomasx?
Misstänkte att den frågan skulle komma rätt snart :)

Jo, det är egentligen lika självklart som att folk missbrukar den :) För, det är bara här i norden och en del andra "civiliserade" länder som folk tycker att det räcker att torka sig med en torr papperslapp i rumpan efter förrättat värv för att bli ren. I resten av världen tvättar man sig ordentligt ;) En vanlig syn i många länder. Den lite mindre "fräscha" varianten som jag sett på en del toaletter i egypten, där man ska vara glad om det finns mer än ett hål i golvet, för övrigt, är ett kopparrör fast monterat i toaletten framdraget till strategisk position.

I japan kan man hitta en del roliga lappar på toaletterna också, som t.ex. att man ska sitta åt rätt håll :) eller att man inte ska stå med fötterna på sittringen :) Har nog nån bild liggande nånstans på nån sån skylt.
I japan är förövrigt tvättfunktionen alltid inbyggd i muggen. Det kommer ut en liten "snopp" och tvättar en med högtryck där bak. Någonstans har jag en bild på det med, och det var tur, kan jag meddela, att jag förutsåg vad som kunde hända och ställde mig jämte toan när jag tryckte på knappen, inte bakom. För strålen från den inbyggda högtryckstvätten träffade toadörren i ansiktshöjd... :eek::wow:
 
Redigerat:
  • Gilla
BiggeTheKing
  • Laddar…
Sorry, kunde inte låta bli att dj-klas lite. :)

Ska försöka komma ihåg att ha toapapper i fickan inför den stundande resan till Asien. Alltid lika kul att stirra på ett hål i golvet och samtidigt konstatera att det inte finns något papper.
 
mycke_nu skrev:
Sorry, kunde inte låta bli att dj-klas lite. :)

Ska försöka komma ihåg att ha toapapper i fickan inför den stundande resan till Asien. Alltid lika kul att stirra på ett hål i golvet och samtidigt konstatera att det inte finns något papper.
Jag tycker det är ganska kul att se om man inte behöver gå dit..........
Har man däremot magproblem (vilket inte är helt ovanligt i dessa länder) när man väntar på flyget och det bara finns sådana toaletter på flygplatsen är det absolut inte kul..... Jag vet..
 
mycke_nu skrev:
Sorry, kunde inte låta bli att dj-klas lite. :)

Ska försöka komma ihåg att ha toapapper i fickan inför den stundande resan till Asien. Alltid lika kul att stirra på ett hål i golvet och samtidigt konstatera att det inte finns något papper.
Jag har upplevt en sådan i Paris, väninnans lägenhet, hålet i golvet var gemensamt för våningen och i trapphuset, belysningen kopplad till trappljustimern, ingen knapp på insidan. Efter första besöket lärde man sig att det fick inte ta mer än 1:30 eller dylikt, det är inte länge när man behöver ...
 
Redigerat:
thomasx skrev:
Därför att folk använder duschhandtaget som hänger på väggen till vänster om toan för att tvätta fötterna.

Det är kanske i ett varmt och torrt land, där man ofta blir smutsigare om fötterna än t.ex. här i sverige.

Så ingen konstig skylt alls, faktiskt :)
Ja så långt fattade till och med jag. ;) Dock är jag lite nyfiken på varför fottvätt upplevs som ett problem på just denna toalett. Jag har besökt ganska många olika toaletter i Thailand och de flesta har en "intimdusch". Denna är dock den enda jag sett där fottvätt verkar vara ett problem...
 
M
Alfredo skrev:
Ja så långt fattade till och med jag. ;) Dock är jag lite nyfiken på varför fottvätt upplevs som ett problem på just denna toalett. Jag har besökt ganska många olika toaletter i Thailand och de flesta har en "intimdusch". Denna är dock den enda jag sett där fottvätt verkar vara ett problem...
Kanske inte finns någon golvbrunn
 
Ja, det och att toan blir helt nedstänkt med smutsigt tåbiravatten, får man förmoda. :)
 
  • Gilla
Os Husie
  • Laddar…
Nu när vi ändå är inne på hemlighuset vill jag bidra med en engelsk läsövning:

What is the difference between a bachelor and a toilet?

Well, the bachelor is single, but the toilet is double, you see.


(Hjälp från språknämnden: WC och "double, you see" uttalas lika på engelska)
 
M
Samtidigt på en välkänd kinesisk shopping-site:

Free-Shipping-Listen-Up-Personal-Sound-font-b-Amplifier-b-font-Hearing-Aid-Hearing-Aid-Use.jpg
 
M
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Åkte förbi ett vägbygge och hann precis få upp kameran, spänd på hur det skulle se ut lite längre fram på vägen.

vägmärke.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Thomas1972 och 5 till
  • Laddar…
TeroM skrev:
[bild]
Är inte det där den speciella stockholmsskylten som betyder "normal infartstrafik", eller om det nu var "normal infarktstrafik"? :D
 
  • Gilla
Tallguy196
  • Laddar…
Vad är det för fel med den redan existerande skylten? Knasbollar.:)

E15-1.png
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.