Dom är i detta nu & ser över det. De säger sej ha funnit problemet med ett gammalt avloppsrör som läcker i toaletten. Detta skulle ligga i ett annat avloppsrör.......eller nåt??
Jag frågade om handfatet, hur det kunde komma ur vatten ur fogen där? (den fogen är inte i skarven vägg/golv utan efter golvet närmare avloppet) De menade att vatten har pressats mellan klinkerset och tätskiktet pga för mycket tätning med silikon. Det här känns verkligen inge bra, dålig magkänsla.

Jag ska skriva till dem nu att jag vill veta exakt, i skrift, VAD de anser att felet varit, VAD de gjort för att åtgärda det samt att jag kommer att vilja ha en besiktning på badrummet från oberoende man.
 
Kakelfogar och klinkerfogar släpper igenom vatten och luft, det är därför det måste vara ett tätskikt innanför kakel/klinker, kakel/klinker är bara ytskiktet.
En plastmatta är både tätskikt och ytskikt i samma produkt.

Som någon annan har skrivit, prata med ditt försäkringsbolag. Spela in så mycket som möjligt, både vad som händer i badrummet och vad VVSarna prator om.
 
Vvs gör om gör rätt. Avloppsrör kan inte läcka om det är gjort rätt. Låter som dålig skarv mellan 2 rör.
 
Krilleman
Claesk skrev:
Vvs gör om gör rätt. Avloppsrör kan inte läcka om det är gjort rätt. Låter som dålig skarv mellan 2 rör.
Men det är ju inte klargjort om det läcker upp från fogen när man duschar (med ev flytspackel ovan klinker) eller avloppet i sig... Så om boven är fuktspärr eller avlopp, vem vet?

Jag frågar mig hur man överdriver användningen med silikonet? Vad gjorde man då? "Mängder med silikon runt avloppen" Hur tänkte hantverkaren då?
 
TS var är bilderna på problemen?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Hade velat lägga upp filmen men det verkar inte gå att ladda upp den från datorn, utan det måste vara en url?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.