Hur lägger man in en bild i forumet? Man klickar på Infoga bild-ikonen och får nåt html tag img/img men är inte det nån länk till en bild på en hemsida man skapar då?

Jag har ju bilder lokalt i min dator som man i bland vill visa direkt i forummeddelandet.
 
Så som jag har förstått det hela så måste du lägga upp dina bilder på någon sida som du sedan kan länka in. Det går inte att ladda upp / bifoga bilder direkt in i forumet.
 
Precis, tex. den bild jag lade in på duschkaret kunde jag infoga via adressen(URL) på Gustavsbergs hemsida, bilderna på mitt eget badrum går däremot inte att lägga in på forumet med mindre än att jag fixar en egen hemsida eller lånar plats på någon annans, tyvärr.

//Christina.
 
micke_011 skrev:
så är det, men det finns ju många gratistjänster "där ute" som kan lagra dina bilder.. alternativt kan du maila den till mig så lägger jag upp den på min sajt.
TACK för erbjudandet :D men man borde väl kunna försöka knåpa ihop åtminstone ett "fotoalbum" själv :-/

Vilken av "gratistjänsterna" skulle du rekommendera, den måste dock vara busenkel ;)

MVH/Christina.
 
Jag skaffade domän och webplats (sk microweb) på http://www.scorpiondata.com/.

Det kostar ju ingenting. Skulle jag (jag?!) göra en mer seriös webplats skulle jag nog ta ett annat webhotel (med bättre bandbredd) men för att dela med sig av några bilder så funkar det toppen.

Här är en bild som ligger på Scorpion:

http://www.mugglo.net/bosch/bosch011.jpg
 
Snygg klinga är det en dewalt?? ;D ;D
 
pappskallen skrev:
Snygg klinga är det en dewalt?? ;D ;D
bosch003.jpg
 
Det är rätt mathias.....man ska våga stå för det man tror på!!!! ;) ;)
 
pappskallen skrev:
Det är rätt mathias.....man ska våga stå för det man tror på!!!! ;) ;)
Äh vafan jag har inget emot andra verktygsmärken. Det har bara råkat vara så att blåa bosch har passat min plånbok bra. Fick jag välja fritt skulle det bli Festo istället.
 
Eller varför inte ferm!! ;D
Känns som vi halkat av tråden lite va??
 
MathiasS skrev:
Äh vafan jag har inget emot andra verktygsmärken. Det har bara råkat vara så att blåa bosch har passat min plånbok bra. Fick jag välja fritt skulle det bli Festo istället.
Passade den plånboken? Annars har jag för mig att det var färgen på kartongen som matchade färgen på räserbilen så himla bra... ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.