Är inte platonmattor för utomhusbruk? Hur "bra" är det för en själv att ha sånt inomhus? Tänker på emissioner etc.
 
Platon finns för såväl inom- som utomhusbruk. Den man har inomhus brukar vara blå om jag inte missminner mig, och den man har utomhus är svart. Vilket förefaller lite märkligt då det är svart matta på bilderna ovan. Förutsatt att det är Platon och inte en kopia förstås.

http://www.isola.se/produkter-sv-SE/golv/platon-fuktskydd/
 
Lite sent inlägg förvisso men vi gjöt en ny grund i ett hus hos en kund och lade golvvärmen i gjutning och sedan på med ångplast och plywoodskivor och sedan skruvades 14mm trägolv i det. Det fungerar hur bra som helst, inget stegljud, värmen fungerar bra och trägolvet var "avsett" för golvvärme.
Varför flytspackel alls? Är det för att man har misslyckats med gjutningen? Annars ser jag ingen anledning till att flytspackla bort pengarna. För övrigt så släpper inte ett flytspackel som är spacklat i avsett nivå om det är gjort korrekt så det behöver du inte oroa dig över.
Jag flytspacklade 100kvm verkstadsgolv i ca 10mm tjocklek och sedan kördes det både truck och bilar med dubbdäck etc på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.