Du har väl gjort senaste quizen som Marlen publicerat nu i helgen? Den som handlar om vad saker och ting kostar. Från och med nu funkar den (och alla andra av våra quiz) även i mobiltelefonen. :)

http://www.byggahus.se/quiz/39-Koll-på-vad-det-kostar-att-bygga

Skriv gärna hur många rätt du får i den här tråden.
 
7 av 8 tryckte fel på garagefrågan med min dumma telefon
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag fick också 7 av 8. Svarade fel på toalettfrågan. ;)
 
7 av 8, missade på golvvärmefrågan. Undrar hur mycket det skiljer egentligen?
Borde ifs inte vara nåt man väljer emellan, ska man gjuta lägger man ner slang innan. I efterhand får man man lägga det ovanpå, typ vid renovering.
 
Fördelen med att lägga golvvärmen ovanpå är väl att man slipper bila upp hela bottenplattan den dag golvvärmen gått sönder.
 
Jag fick också sju av åtta, tre gånger i rad... :confused: Missade också alla gånger på garagefrågan, trots att jag är ganska säker på vad jag tryckte, åtminstone gång två och tre...

Det är någon bugg här! :(
 
Lutte skrev:
7 av 8 tryckte fel på garagefrågan med min dumma telefon
Jag är inte så säker på att det är telefonens fel. Se mitt inlägg #6 ovan.
 
Underligt, för mig fungerade det utmärkt. :)

Koll på vad det kostar att bygga?
Du fick 8 rätt av 8 möjliga.
Du klarade dig bättre än 1823 personer (84%) av de 2160 som gjort quizet.
 
Johan mlg Karlsson skrev:
Underligt, för mig fungerade det utmärkt. :)
Ja nu funkade det för mig också. Flera gånger med olika webläsare... Ja dessa datorer. Nästan lika svåra att förstå sig på som katterna kan vara ibland...
 
Jag noterade att alternativen byter ordning lite då och då, så om du på garagefrågan tänkte att översta var rätt alternativ så är det en förklaring till varför det inte fungerade nästa gång. :)
 
Test
Ibland är det störigt att ordningen byts ut men det är för att man inte ska kunna fuska. /Per
 
Fick 7 av 8 men tycker jag borde ha fått 8 av 8.

3. Vilket sätt att lägga golvvärme har högst installationskostnad?

Jag valde gjuta in istället för lägga flytande då jag antog att vi pratade renovering vilket innebär att man måste bila upp den gamla.

Annars är det självklart att det är billigare att gjuta in slangen direkt.

Borde i alla fall fått 7,5 rätt ;-)
 
7 av 8. Fel på kostnad för fasadfärgen. Attans!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.