Vilken release och version av programvaran har du i din Bosch Indego?

  • Software Release 5.7 Build 04462 (uppdaterad till denna)

    0 Röster 0,0%
  • Software Release 5.8 Build 04679 (uppdaterad till denna)

    0 Röster 0,0%
  • Software Release 5.8 Build 05167 (ursprunglig)

    0 Röster 0,0%
  • Annan, skriv vilken i ett inlägg

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    16
  • Omröstningen stängd .
Då jag själv ligger kvar på 5.7 04435 då den fungerar men känner mig mer och mer ensam om den så undrar jag vilken version av programvaran som ni har här i era Bosch Indego?
 
5.7 4462
 
Hadde 5.7 4435 på min 86dB. Fikk så bytte den til en 78dB med 5.8 5167.
 
Service uppdatering. Fick helt ny uppsättning (alla delar). Gamla v 04679 är nu 5167.
Ett stödben avbrutet liggande i lådan.
 
Fick min 5.7 uppgraderad efter servicen till 5.8 5167
 
4 av 15 har alltså skickat in sin Indego av någon anledning, 11 av 15 sitter nöjda tills vidare.
 
Med så mye krangling som måtte til for at verkstedet skulle få lov av bosch å oppgradere, tror jeg ikke at manglende oppgradering betyr at man er fornøyd. Jeg ringte / mailet bosch i norge / danmark eller verkstedet nesten annenhver dag i 4 uker. Deretter brukte danmark 2 uker på å sende et SD kort til verkstedet. (De kunne ha sendt filen i en mail, men danskene mener nok at SD-kort er en så sjelden vare at verkstedet neppe kunne ha noe slikt fra før.) Folk flest gidder nok ikke prøve så hardt.

Edit:
De ukene inkluderer ta med klipperen til verksted for å vise hvordan bugsene artet seg i praksis og å skrive forslag til programkode for å løse bugsene.
 
Redigerat:
petterg skrev:
Med så mye krangling som måtte til for at verkstedet skulle få lov av bosch å oppgradere, tror jeg ikke at manglende oppgradering betyr at man er fornøyd. Jeg ringte / mailet bosch i norge / danmark eller verkstedet nesten annenhver dag i 4 uker. Deretter brukte danmark 2 uker på å sende et SD kort til verkstedet. (De kunne ha sendt filen i en mail, men danskene mener nok at SD-kort er en så sjelden vare at verkstedet neppe kunne ha noe slikt fra før.) Folk flest gidder nok ikke prøve så hardt.
Edit:
De ukene inkluderer ta med klipperen til verksted for å vise hvordan bugsene artet seg i praksis og å skrive forslag til programkode for å løse bugsene.
Kan du utdype litt mere, ble nyskjerrig. Måtte du som kunde krangle med Bosch i Danmark ? Hvilket verksted .. ?
Hvilken forhandler kjøpe du din av ??
 
Krangle i betydning: (korte sammendrag)
til bosch norge dagen etter at jeg prøvde klipperen for første gang: min klipper har følgende problemer [....] De fleste kan løses i programvaren. Har dere noen oppgradering?
svar: Nei, det kommer ingen oppgradering før i 2014. Fint om du kan sende alle problembeskrivelsene i en mail.

Jeg sendte mail samme dag.
Og oppfølgingsmail dagen etter med nye oppdagelser.

Ringer igjen ca en uke senere: Ref forrige samtale hvor dere ba meg sende mail. Har dere noe svar?
svar: Hva er mailadressen din?.... Ah, jeg skal sende den videre til rette vedkommende med det samme.

Ringer igjen noen dager senere: Har dere noe svar nå?
svar: Du må sende klipperen tilbake til butikken slik at de kan sende den på verksted.
Hvor er dette verkstedet, det kan være vel så greit å sende den direkte dit
svar: telefonnummeret til verkstedet

Ringer verkstedet og avklarer at jeg kan komme dit med klipperen siden jeg likevel skal forbi et par dager senere

Møter opp på verkstedet og demonstrerer noen av problemene. De er enige i at det meste er programvare feil, dog "løfteproblemet" skal vistnok være løst med ny type framhjulsinnfesting, så jeg får byttet dem.

Verkstedet kontakter så danmark og legger frem problemene de har sett, uten å få aksept for at problemene eksisterer.

De nye framhjulene var veldig mye bedre... i ca 15 timer.

en uke sender ringer jeg verkstedet igjen. Ingen progresjon fra danmark.
Ringer bosch i norge igjen siden det ikke kommer noe svar hverken fra dem eller danmark til verkstedet. Får så beskjed om å kontakte danmark selv. De følger opp med at mailer ikke besvares.

Jeg skisserer så nye kodeblokker som de kan dytte inn i logikken på maskina for å løse de største problemene og sender til danmark+verksted. Fortsatt ingen svar til noen av oss.

Så oppdager jeg at nye maskiner i sverige leveres med en 5.8versjon og kontakter bosch norge igjen.
Svar: Det eneste som er nytt i 5.8 er at knivene roterer saktere. Det er ingen vits å oppdatere, ei heller mulig. Jeg får sende klipperen til verksted igjen så de kan reparere den
-Men verkstedet sier jo at problemet er programvaren. De kan ikke gjøre noe uten tilgang til ny programvare.
svar: joda, bare send den inn så ordner de det

Kontakter verkstedet igjen. De vil bytte hele klipperen, men de ser ingen vist i å gjøre det før de kan gi meg en klipper med 5.8 versjonen.

Så i 3-4 uker til maser jeg jevnlig på bosch norge, og verkstedet på danmark før vi endelig blir lovet at danmark skal sende et SD-kort med ny firmware. Forsendelsen tar to uker.

I 5.8 b5167 finner jeg spor av koden jeg skrev. Bl.a. skrev jeg hvis maskinen løftes, stopp kniv, rygg noen cm, sjekk løft på nytt og fortsett hvis ikke lenger løft. Problemet er bare at bosch limte dette inn ETTER pinkodesjekk i steden for foran. Dermed hvis du nå løfter maskina vil den be om pinkode, og så fort man har tastet koden rygger den noen cm, sjekker løft på nytt og evt fortsetter.

Kjøpte på kompletthome (nå inlemmet i komplett)
Bosch bruker Grønvold som verksted. Folket der er flinke, men Bosch har gitt dem en umulig oppgave når de ikke får tilgang til deler og heller ikke har fått noen opplæring på produktet.
 
OK, da forstår jeg din fustrasjon. I ettpåklokskapens navn hadde det vel vært lurt å få sendt den til DK med en gang.
De har jo velvillig delt ut nye modeller.
 
Jeg var nok for tidlig ute, første gang jeg ringte hadde de jo aldri hørt om problemer med modellen.
 
Vilka fler utgåvor av programvaran finns där än de som är uppräknade i omröstningen, vilka har tillkommit och vad utmärker dem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.