Vi hade Moderna på både hem och husförsäkring. När frysen pajade löste de det väldigt smidigt. Mina föräldrar har också det försäkringsbolaget och när dom fick sin stora vattenskada (fick bryta upp golvet i hela huset samt ta bort ca 1m vägg på många ställen) gick allt väldigt smidigt. De var mycket nöjda med handläggningen av försäkringsärendet.

Som motsats; En bekant till oss hade (!) IF. När huset mkt tragiskt brann ner blev det ett jäkla strul. Han fick ett nytt Älvsbyhus, vilket han absolut inte ville ha då han fick gå ner i standard jämfört med hans totalrenoverade hus och trots att han kunde visa på billigare alternativ var IF stenhårda. De ersätter bara med Älvsbyhus! Punkt och basta!

Aldrig IF för vår del efter att ha fått ta del av hans erfarenheter!!!
Vi kommer att hålla kvar vid Moderna även om dom inte är billigast.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mattias_Jo1 skrev:
Varför skicka ett e brev?. Telefon har aldrig varit problem gör mig med T H
Det är ju hopp löst att försöka bevisa (eller minnas) vad som sagts vid ett telefonsamtal.
 
  • Gilla
ginnfilt
  • Laddar…
Mattias_Jo1 skrev:
Ok..bäst man kollar upp hålet hemma då. :)
Eller så byter du försäkringsbolag och skiter i hålet. :cool:
 
Just nu står valet mellan TryggHansa och Moderna. TryggaHansa är ett par tusen dyrare per år men verkar täcka mer. Skickat mail till dem och väntar på svar.
 
Har haft TH i 7 år, bytte till dem pga deras barnförsäkring var helt överlägsen och sen har resten av försäkringarna lagts till allteftersom då barnförsäkringen fått vara styrande av valet av bolag då det kändes som den viktigaste försäkringen, dock är jag rätt sugen på att byta till något annat nu efter att haft att göra med deras visserligen väldigt trevliga men extremt oprofessionella kundsupport angående ett ganska litet ärende där de inte kunde hålla vad de lovade och olika personer sa väldigt olika saker beroende på att inte alla på supporten hade tillgång till något hemligt register över kunderna... efter en väldans massa telfonsamtal har jag iaf blivit väldigt orolig hur struligt det skulle vara om det var skapt läge när de inte klarade av att hantera en småsak....:thumbdown:
 
D09
rickardg skrev:
Har haft TH i 7 år, bytte till dem pga deras barnförsäkring var helt överlägsen och sen har resten av försäkringarna lagts till allteftersom då barnförsäkringen fått vara styrande av valet av bolag då det kändes som den viktigaste försäkringen, dock är jag rätt sugen på att byta till något annat nu efter att haft att göra med deras visserligen väldigt trevliga men extremt oprofessionella kundsupport angående ett ganska litet ärende där de inte kunde hålla vad de lovade och olika personer sa väldigt olika saker beroende på att inte alla på supporten hade tillgång till något hemligt register över kunderna... efter en väldans massa telfonsamtal har jag iaf blivit väldigt orolig hur struligt det skulle vara om det var skapt läge när de inte klarade av att hantera en småsak....:thumbdown:
Helt värdelösa i min mening.

Har haft TH i olika omgångar och har ångrat mig varje gång.
 
Hur upplever ni dem som jobbiga? Ovilliga att ersätta skador eller?
 
I mitt fall utlovade de en rabatt när jag velade lite på om jag skulle köpa en till försäkring av dem, fick räkning på helt pris, ringde kollade, första jag pratade med sa att det inte gick att få den rabatten, pratade med han som utlovat rabatten och jodå det var bara att inte betal fullt pris så skulle det lösa sig och det var antecknat på ett hemligt ställe att jag hade rabatten och den första personen jag pratat med kunde inte se det stället för han var för ny på TH (om det nu stämmer så är det ett perfekt sätt att trycka ner nyanställda så folk blir irriterad på dem när de inte har all information för att kunna ge så bra hjälp som möjligt till folk, jag blev iaf rätt irriterad), Betalade den till det lägre utlovade priset som de sagt men fick nästa månad en räkning där skulden från första räkningen som jag inte betalt fullt ut. Ringde flera gånger då de sa att han som utlovat rabatten skulle ringa tillbaks till mig mig men ingen av gångerna ringde han tillbaks, till sist fick jag prata med en som tog tag i det och redde ut att det var omöjligt att mata in rabatter i deras system och jag kunde inte få den rabatten, de skulle ändra min fakturering till halvårsvis bad jag dem om i samma telefonsamtal och nu idag fick jag en faktura på helår så det misslyckades de åxå med :banghead:, rörde sig om småpengar men jag drev frågan rätt hårt av principskäl att om nån utlovar något ska de hålla vad de lovat och lite för att jag ville veta hur smidiga de var att ha å göra med och det visade sig att de var fruktansvärt omsmidiga och dåliga på att följa upp ärendet och hade inga sätt att hantera saker som inte passade i deras formulär:thumbdown:

en vanlig skada kanske är enklare för dem att hantera men vågar man chansa på det?
 
Vi har trygg hansa o kommer aldrig att byta. Efter branden i vårt hus så gick det väldigt smidigt o enkelt att få huset renoverat, men det gäller att vara kunnig o påläst, men då är det inga problem. Vi hade vid skadetillfället ett hus från -53, helt orenoverat o tack vare husplus så fick vi ett totalt åldersavdrag på lägsta belopp. Super bra!!! O även om premien må vara högre än hos andra bolag kommet vi aldrig att betala tillbaka vad de har gjort för oss.
 
D09
nejo skrev:
Hur upplever ni dem som jobbiga? Ovilliga att ersätta skador eller?
Hade TH bilförsäkring, bodde på landet och skulle flytta lite närmare stan.
Ringde och kolla om det blev någon förändring i premien.
Svaret var nej, när jag väl flyttat blev den dubbel.

Skulle teckna TH hemförsäkring, men enligt handläggaren så ingick inte överfallsskyddet eftersom jag råkade ut för en misshandel några år tidigare.

Hade TH olycksfallförsäkring, bröt foten och mötes av arrogant handläggare. Ej nöjd med beloppet.

Hade svelands ( TH ) som villaförsäkring. Vattenfiltret som köptes in visade sig vara felbyggt.
Dom sa att visst hjälper vi dig, men det har ju inte gått sönder, och nu känner du till felet och måste vidta åtgärder. Lycka till och hej.
( här frågade if hur mycket det kostade och betalade sedan ut )

Råkade ut för en arbetsskada där ett fordon var inblandat och trafikförsäkringen trädde in ( TH ).
Arroganta, tycker att övertid ena månaden under året ska användas för att fylla hålet för sjukskrivning ( operation ) dvs man gör ingen inkomstförlust om man är sjukskriven.
Glömmer av att återkoppla, tar extremt lång tid på sig att handlägga ( håller fortfarande på med skadan från 2010 )
Ljuger och är opålitliga.
Betalar ut skämtbelopp för skador.

Det jag kommer på nu...
Aldrig Trygg Hansa för mig.

IF har dock börjat visa denna sida till nu efter två fall ( 1 olycksfall samt 1 läkage från kyl )
 
Banken ville sälja på IF som villaförsäkring, påstod då att det är enda bolag som ersätter ytskikt vid vattenskada? Hade redan tecknat nytt med Dina försäkringar som var över 2200:- billigare än Moderna Trygghetsförsäkringar som Nordea lurade på oss innan. Kollade villkoren och mycket riktigt, Dina ersätter inte ytskikt... IF ska enligt Nordea vara bättre men dyrare? Bilförsäkringen fick dom inte heller iofs, 3000:- skillnad mot Volvia...
Är nu helt otrogen, tar billigaste där jag hittar, samla ihop är ren bluff, ena billig, andra kör dom upp en. Vet varken in eller ut gällande villkor??!!

(På villan gav Dina fullvärde på allt, där Moderna Trygghetsförsäkringar satte maxbelopp, såg det som bonus).
 
A
Jag har Aktsam, vilka i mångt och mycket är Trygg Hansa. De har funkat oerhört bra flera gånger under de snart 10 år jag haft dem. De var också billigast för mig senast jag kollade vilket var några år sedan sist. Eftersom de funkat så bra hittills har jag slutat jaga priser och hoppas att vårt långa förhållande vid en skada kommer vara värt några eventuella extra hundralappar jag missar genom att inte jaga lägsta pris.

Bilförsäkringen har faktiskt blivit billigare några år än året tidigare om jag minns rätt.
 
rickardg skrev:
Har haft TH i 7 år, bytte till dem pga deras barnförsäkring var helt överlägsen och sen har resten av försäkringarna lagts till allteftersom då barnförsäkringen fått vara styrande av valet av bolag då det kändes som den viktigaste försäkringen, dock är jag rätt sugen på att byta till något annat nu efter att haft att göra med deras visserligen väldigt trevliga men extremt oprofessionella kundsupport angående ett ganska litet ärende där de inte kunde hålla vad de lovade och olika personer sa väldigt olika saker beroende på att inte alla på supporten hade tillgång till något hemligt register över kunderna...
Först grattis till formumets förmodligen längsta mening! :)

Lite om barnförsäkringar

Vi "hamnade" också hos TH när första barnet föddes år 2000, då en oberoende försäkringsmäklare talade om att TH:s barnförsäkring var bäst. Runt 2010 gjorde vi en översyn, med hjälp av samma mäklare, och då hade Skandia förbättrat sina villkor och hade då den bästa barnförsäkringen.

Skandia kostade 300 kr/barn och månad men de höjde för något år sedan till 332 kr. Vi har tre barn så 996 kronor/månad i barnförsäkringar. När jag började kolla på alternativ insåg jag att min arbetsgivare har avtal med just Skandia om gruppförsäkring så nu betalar vi 175 kr TOTALT för alla tre barn/månad (samma kostnad oavsett antal barn). Detta med, i vårt tycke, marginella skillnader mellan gruppbarnförsäkringen och den vanliga barnförsäkringen.
 
ginnfilt skrev:
Först grattis till formumets förmodligen längsta mening! :)

Lite om barnförsäkringar

Vi "hamnade" också hos TH när första barnet föddes år 2000, då en oberoende försäkringsmäklare talade om att TH:s barnförsäkring var bäst. Runt 2010 gjorde vi en översyn, med hjälp av samma mäklare, och då hade Skandia förbättrat sina villkor och hade då den bästa barnförsäkringen.

Skandia kostade 300 kr/barn och månad men de höjde för något år sedan till 332 kr. Vi har tre barn så 996 kronor/månad i barnförsäkringar. När jag började kolla på alternativ insåg jag att min arbetsgivare har avtal med just Skandia om gruppförsäkring så nu betalar vi 175 kr TOTALT för alla tre barn/månad (samma kostnad oavsett antal barn). Detta med, i vårt tycke, marginella skillnader mellan gruppbarnförsäkringen och den vanliga barnförsäkringen.
Måste jag oxå kolla, har TH barn försäkring för 2 bar nu. Ca 500:-/mån
 
Skickat mail till både TryggHansa och Länsförsäkringar (iofs ang olika ämnen), snart gått en vecka utan svar. Verkar som att man får ta till telefonen om man vill ha svar inom rimlig tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.