Något märkligt händer när vi tvättar lakan+påslakan, oftast hamnar underlakanen inuti påslakanet under tvätten och det blir bara en stor klump.

Hur fasen är det möjligt, någon annan som råkar ut för detta?

Detta är ju inget problem, men är nyfiken hur detta kommer sig:)
 
  • Gilla
johannaak
  • Laddar…
Oftast är det strumptrollet (Trollet som ser till att enskilda strumpor försvinner i tvätten) som känner sig uttråkat och vill hitta på lite djävulskap.
Skulle tro detta händer hos nästan alla.
 
  • Gilla
A-Man_08 och 5 till
  • Laddar…
ullberg
Nej, jag har inte upplevt att underlakanen letar sig in i våra påslakan (Går dock oftast i olika tvättar, vitt resp kulör). Däremot har jag "problem" vid skjorttvätt då vår maskin har en sjuk förmåga att knyta ihop ärmarna:
ImageUploadedByTapatalk1384685908.106465.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har dock en maskin som själv doserar tvättmedel. Jag refererar ibland till den funktionen som den lille tysken (en Siemens) som sitter där inne och fixar doseringen. Kanske har han långtråkigt och hittar på sådana hyss...

/U
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Vet inte hur en tvättmaskin fungerar.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Underlakan som hoppar i påslakanet låter skumt. Däremot hittar jag inte så sällan strumpor däri.
 
It is a well known fact that sheets are, at least in part, yellow. My theory is that they hide inside the duvets. :)

Cheers!
 
Jag har också råkat ut för detta! Är det inte underlakanen som åker in i påslakanet, så är det örngotten.

Hmmm. Kan det vara så att påslakanet öppnar sig när maskinen är full med vatten, och underlakanet då liksom flyter in?
 
Marlen Eskilsson skrev:
Jag har också råkat ut för detta! Är det inte underlakanen som åker in i påslakanet, så är det örngotten.

Hmmm. Kan det vara så att påslakanet öppnar sig när maskinen är full med vatten, och underlakanet då liksom flyter in?
Jag har aldrig sett en tvättmaskin som varit full med vatten annat än på reklamen på tv. :)
Det är ju rätt lite vatten i tvättmaskinen, inte totalt under ett helt program, men den mängd vatten som är inne åt gången är ju inte så stor att det får något att flyta.
Sällar mig också till skaran som får plocka ut lakanen ur påslakanen titt som tätt, tror på Nimajnebs teori då jag har ett mycket aktivt Strumptroll. (Som ytterst bevis på att det finns strumptroll så fanns ordet med i ordlistan, det om något säger ju att det är äkta! ;) )
 
Troll är inte min grej, så jag skulle vilja ha en lite mer modern förklaring :)
 
ullberg skrev:
Nej, jag har inte upplevt att underlakanen letar sig in i våra påslakan (Går dock oftast i olika tvättar, vitt resp kulör). Däremot har jag "problem" vid skjorttvätt då vår maskin har en sjuk förmåga att knyta ihop ärmarna:
[bild]
Vi har dock en maskin som själv doserar tvättmedel. Jag refererar ibland till den funktionen som den lille tysken (en Siemens) som sitter där inne och fixar doseringen. Kanske har han långtråkigt och hittar på sådana hyss...

/U
Haha...ser ju helt sjukt ut.... :)
 
ullberg
Enk Projektet skrev:
Haha...ser ju helt sjukt ut.... :)
Ja, det är lite sjukt. Det händer ofelbart varje gång jag kör en tvätt med bara skjortor, och det är inte så att man bara kan skaka isär dem, det kräver en del arbete att få isär dem...

/U
 
Haha kul att vi inte är ensamma om detta tvättmaskinsmysterium:)
 
ullberg skrev:
Nej, jag har inte upplevt att underlakanen letar sig in i våra påslakan (Går dock oftast i olika tvättar, vitt resp kulör). Däremot har jag "problem" vid skjorttvätt då vår maskin har en sjuk förmåga att knyta ihop ärmarna:
[bild]
Det är tvättmaskinen som straffar dig för att du blandar vita och mörka skjortor i samma tvätt. :D
 
Våra påslakan har knappar i öppningen så att man kan stänga till hålet. Gör man det innan tvätt så smiter det varken in underlakan eller örngott. Jag tror de är köpta på IKEA.

Skjortproblemet har vi också. :)
 
Marlen Eskilsson skrev:
Troll är inte min grej, så jag skulle vilja ha en lite mer modern förklaring :)
Nej, det där med troll är bara en myt. Det är i själva verket Staffan Westerberg som snor dem då han sedan länge planerar att göra en mastodontfilm!
 
  • Älska
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.