maeron skrev:
Måste säga att det är just trädgårdsarbete som är det enda man kan använda en tigersåg till. Kapa rötter, såga dagvattenrören när de ligger i gruset, kapa grenar osv osv Men som riktigt Byggverktyg är den totalt värdelös :)
Undrar varför en tigersåg ingår i varje hantverkares standarduppsättning av verktyg då? Värdelös? Knappast...Använder den flera gånger varje dag.
Men man använder den inte till att såga gerningen när man sätter foder om du trodde det. 😄
 
verktygsgurun skrev:
Undrar varför en tigersåg ingår i varje hantverkares standarduppsättning av verktyg då? Värdelös? Knappast...Använder den flera gånger varje dag.
Men man använder den inte till att såga gerningen när man sätter foder om du trodde det. 😄[/QUOTE

Har alltid undrat hur folk får till sina geringar så fint!
Jag har alltså använt fel verktyg...
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Med motorsåg, Tigersåg, eldriven häcksax och sekatör så kapar man och trimmar man det mesta.
 
OT, men sjysst avatar! Vad betyder "C"-et??
 
Redigerat:
hantverkare1 skrev:
verktygsgurun skrev:
Undrar varför en tigersåg ingår i varje hantverkares standarduppsättning av verktyg då? Värdelös? Knappast...Använder den flera gånger varje dag.
Men man använder den inte till att såga gerningen när man sätter foder om du trodde det. 😄[/QUOTE

Har alltid undrat hur folk får till sina geringar så fint!
Jag har alltså använt fel verktyg...
Du måste ha en gerlåda !
 
  • Gilla
Maxikatten
  • Laddar…
Tigersåg hör väl till den moderna tjyvens favorit verktyg..
Räcker inte den till är det väl motorkap som nästa steg.
 
Jag frälste halva området på årets höststädning i området när jag greppade med mig 18V Milwaukeen ut för att röja sly och annat. Tömde 5 batterier... Sågade snabbare än folk hann bära undan.

Tror en och annan köpte liknande efter för efter det har jag sett flera grannar köra med tigrar på sina egna trädgårdar.

Ps, även kapklinga batteridriven funkar bra för att röja sly.
 
  • Gilla
Herr Hysteres
  • Laddar…
Hubbe2 skrev:
Jag frälste halva området på årets höststädning i området när jag greppade med mig 18V Milwaukeen ut för att röja sly och annat. Tömde 5 batterier... Sågade snabbare än folk hann bära undan.
You da man.
 
Herr Hysteres skrev:
OT, men sjysst avatar! Vad betyder "C"-et??
...Christoffer... :)
 
oobum skrev:
Med motorsåg, Tigersåg, eldriven häcksax och sekatör så kapar man och trimmar man det mesta.
Lägg till napalm så klarar du allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.