Hej

Skall lägga klinkers i mitt badrum som jag inte påbörjat än, men det är så smått på G. Nu finns det bara golvreglar cc600. Jag tänkte lägga glespanel 22x160 och lägga värmeslangen imellan brädorna i golvvärmeplåtar. Sedan ett lager golvgips som skruvas fast och därefter ett lager till som hellimmas.
Är detta starkt nog?
Vad jag kunnat läsa mig till så skall det vara det, men är det någon annan som är av annan uppfattning?

Edit: Denna bild visar hur jag tänkt göra, förutom att jag byter spånskivan mot 2 lager gips. wg_i_gles_pa_bjalk_20.jpg

En sak till. Är det för klent med golvreglar som är 6 tum? Funderar på att sänka golvet i ett rum. Det är 8 tum nu, men det skulle bli mycket bättre med 6 tum. Det är cc600 även här mellan golvreglarna.

Tacksam för svar på båda mina frågor!
 
Glespanelen, 22x160 - hur kom du fram till det måttet? Jag antar att du har 20mm slang och då ska slangen ligga på cc30. Med 22x120 blir det då 30mm mellan alla plankor. 160mm breda plank går inte att få tid med rätt ccmått på rören som resultat?

Jag har lagt i en bjälke så jag får cc30 i de utrymmen jag lagt glespanel och dubbelgips.

CC60 är ok om du hellimmar en gips i golvspån, men det tycker inte jag riktigt är samma sak som en konstruktion med glespanel. Exakt vad praxis är i detta fall törs jag inte säga, men jag har valt att gå på en stabilare konstruktion.

Om bjälkarna är för klena eller inte beror ju på avståndet mellan upplagspunkterna. Jag har kört med 45x220 där jag byggt nytt (med cirka 3,5m längd) och där jag har kompletterat till cc30 har jag i de flesta fallen lagt i en 45x170.

6" känns ju lite fjuttigt....
 
Glömde att skriva att det är 16mm golvvärmeslang. Då blir det ganska lagom med ca 16cm mellan slangarna.

Var kan jag komma i kontakt med någon som kan ge besked om min lösning är godkänd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.