Hur många mönsterpassningsmissar ska man acceptera när målarfirma gör jobbet.Är minst en halv centimeters förskjutning att räkna som miss?Fem gånger.
I ett rum utan mönsterpassning finns det små glapp mellan våderna,och det syns eftersom det är en rätt mörk färg.I de flesta andra rum syns var våderna skarvats i varandra, ofta med lite överlappning.
Var säger ni  i yrket, brukar det vara såhär , är jag petig när jag studerar våra nya nytapetserade rum?
Vid besiktning av huset , hur noga studeras småmissar?
En annan fråga , om man vill måla vitt inomhus med ett putsat utseende, finns det färg som ger lite struktur men som man inte river sig på?
 
Hej!

Inga mönsterpassningsmissar skall accepteras! Har du betalat för jobbet, skall det utföras "fackmannamässigt" enligt lag. DVS inga missar.

Detta borde besiktningsmannen föra upp i sitt protokoll. Förbered dig inför besiktning med allt nedskrivet och gå med under besiktningen. Om besiktningsmannen inte påtalar de fel du anser vara gjorda, så påpeka detta.

// Lycka till!

ps. jag har putsat med vanlig puts inomhus, som jag sedan målade med vanlig väggfärg, blev jättesnyggt och "orivigt".
 
Är det inte bättre att säga till direkt så de kan göra om det , det är gjort alldeles nyligen?
Byggföretaget säger att vid besiktningen tittar de på "avstånd" typ tre meter och då ska det se ok ut , ingen detaljskådning.
 
Ehhh?!

Du har väl en oberoende besiktningsman?!

// Snäckan
 
Det här är ett bra exempel på varför vi renoverar själva >:( Vi gör hellre misstagen själva än betalar ngn dyrt för att göra dom. Min sambo, som är elektriker, har sett MÅNGA fuskbyggen :( Ni är definitivt inte ensamma om detta...
 
Snäckan skrev:
Ehhh?!

Du har väl en oberoende besiktningsman?!

// Snäckan
Garbo ska besiktiga.Kanske ska vår KA vara med?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.