Veckans tävling vecka 46:
Vinn Slingbox och ta med dig tv-kanalerna överallt

slingbox.png

Visst vore det skönt om du kunde kolla på dina tv-kanaler oavsett var du befinner dig? Den här veckan har två personer chans att vinna varsin Slingbox 350 som möjliggör just detta.

Kopplar du din Slingbox till digitalboxen och internet, kan du sedan komma åt tv-kanalerna från mobilen, surfplattan eller datorn - så även om du sitter på ett hotellrum i Thailand. Inget mer trassel med extraboxar och dyra abonnemang.

Värde: 3 398 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilken är den maxupplösning som Slingbox 350 klarar av att strömma material i?


1. 1080p
X. SD
2. 720p

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 november.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Teknikmagasinet. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Teknikmagasinet för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 1

Anledningen till att jag borde vinna är att det skulle vara hemskt praktiskt att kunna se Premier League-matcher när man är borta från hemmet och matchen man vill inte går på Viaplay men väl på en av TV-kanalerna. Sedan skulle väl barnen på nåder få titta på Bolibompa ibland...
 
Svar: 1

Eftersom jag kommer börja tågpendla med Skånetrafiken inom kort hade det inte varit fel att kunna se lite TV när tågen är sena.
Bör ju fungera både på tågen när det är stopp och på perrongen när tåget inte ens behagar dyka upp.
 
Svar: 1 (dvs 1920 x 1080 )

Jag borde vinna för att det är en snygg låda, och jag gillar snygg elektronik. Även om elektroniken helst ska stå i ett teknikrum så värmer det själ och hjärta om den är vacker. Teknik är mycket mer än bara den tekniska funktionen, det finns ett konstnärligt värde i en tekniskt fulländad och väldesignad lösning.
 
Svar: 1

Denna skulle jag uppskatta på sommaren då vi befinner oss i vår sommarstuga med kass marksänd tvsignal.
 
Svar: Nja, 1 om det är en komponentsignal, annars scart, eftersom den inte har någon ingång för hdmi. Och hur många boxar har komponent ut?
Så vid närmare eftertanke får ni gärna behålla den...
 
Svar 1 1080p
Med slingbox skulle familjen bli glad när vi vintercampar då det endast går att se svt över marksänt nät. Då vi ej satellit mottagare eller abonnemang så finns det inte mycket att se. Med slingbox kan vi se vårt kabeltv utbud vart vi än är och njuta av alla kanaler i husvagnen.
 
ALT 1.

Nja, värdet e väl bara 1699 kr /st.
Håller den bara måttet e de ju kanon att kunna ha med sig hemmakanalerna även i husvagnen och stugan.
 
j.f.s
Svar: Alt 1 (1080p)


Jag reser mycket och på många hotell saknas det vettigt kanalutbud. Vore kanon att få tillgång till mitt normala TV-utbud vid dessa tillfällen!
 
Rätt svar 1.
Jag är ute och jobbar i veckorna och har många gånger svurit över de bristfälliga kanaler som finns på hotellrummen. Med denna lösning undviker jag min irritation men också personalen slipper en liten känga. Detta är klockrent nu också, framförallt när vi har sagt upp allt vad Netflix heter och kör på vanliga basutbudet på parabol. När man är ute och reser med barnen är detta också ett fenomenalt sätt att slippa sura miner över att Disney Junior inte finns..
 
Svar: 1
Det hade varit som plåster på såren för en händelse som inträffade för ca 1 år sedan med just en Slingbox.
Min föräldrar hade sålt sin lägenhet i Spanien och vi hade byggt en stuga, givetvis med god hjälp av byggahus.se:), så behovet av en Slingbox var större för oss. Därför fick jag Slingboxen och glad i hågen började jag koppla in den hemma. Enkel att koppla in i sig, men att dra ut TV-bänken och ge sig in in i kaoset av sladdar, strömadapter, HDMI-kablar osv var en utmaning i sig.
Efter en halvtimme med taskig arbetsställning liggandes på golvet så var allt till slut klart och det var dags att slå på Slingboxen. Härligt tänkte jag samtidigt, nu kan vi se alla kanaler även i stugan!
MEN....när jag slår på Slingboxen så startar den inte av någon anledning och efter ytterligare en timmes kontrollerande, dragande och slitande i sladdar så är det bara att konstatera att Slingboxen är sönder, helt kaputt!
Och det är väl ungefär där jag står idag, så en ny fungerande Slingbox hade definitivt varit som plåster på såren.
//Johan
 
Svar 1

Med en sådan slingbox kan man ju fortfarande följa sitt hockeylag när man är ute å reser å slipper missa spännande matcher som man annars hade gjort :)
 
Svar 1 - 1080

Vinst skulle kanske motivera mig att skaffa TV, digitalbox och börja betala licens för slik utrustning. Om inte ger jag den till någon av mina ätteläggar som har typ Bullibumpa-beroende barn.
 
Motivering: ett stort skäl är så att jag inte missar de viktigaste tävlingarna på OS som ju inte kommer visas i svtplay.

Hela Sverige stannade när Stenmark åkte. Ut med slingboxar nu så Sverige kan stanna när tre kronor lirar, Myhrer attackerar backen, Kalla flyger fram och Johan Olsson krossar Northug.
 
Avantgarde skrev:
ALT 1.

Nja, värdet e väl bara 1699 kr /st.
Håller den bara måttet e de ju kanon att kunna ha med sig hemmakanalerna även i husvagnen och stugan.
Vad blir det multiplicerat med 2?
...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.