Finns det något väggspackel som inte sjunker in?
 
HusFix
 
Ardex a828
 
Jag körde något plastspackel som var skitbra... Pulver man blandade med vatten till vit tjock smet... Polyetanspackel eller liknande ....
 
jkarlberg skrev:
Ardex a828
Är det det som heter ardurit? (Eller nåt sånt, det är en hög med år sen som jag hörde om det men jag har inte provat det själv eftersom jag har för mig att det var riktigt dyrt).

Edit: Det fanns ju en hel massa som hette ardurit så antingen kommer jag ihåg fel namn eller också har jag bara fel helt enkelt :surprised:
 
Redigerat:
ullberg
* Vanliga spackel, typ lätthand sjunker.
* Cementbaserade produkter, typ husfix, sjunker inte men är väldigt svåra att efterbearbeta (slipa), och ofta rätt dyra per volymenhet
* gipsbaserade produkter, typ gypsum, och jag tror även a828 även om jag är lite dålig på ardex sortiment, sjunker inte och går att efterbearbeta (inte lika lätt som lätthand dock). Inte gratis men bättre prisbild än cementbaserade. Detta är nog vad jag skulle rekommendera om det handlar om större ytor.

Handlar det om små hål och man har bråttom kan man också titta på tvåkomponentprodukter, exv pp100 eller superspackel från plastic padding. Sjunker väldigt lite och härdar fort. Men dyrt och meckigt att använda om det handlar om stora ytor.

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.