Är det någon som vet var man kan köpa täcklister/skarvlister i ek som är 4 mm hög och 30 mm bred? En snickare lade in en sådan list i skarven mellan badrumströskeln och parkettgolvet med lim, men som tyvärr åkte loss efter nåt år. Jag lät den dessvärre ligga där och bli sönderskrapad och ful då limmet byggde upp den. Har inte hittat den hos någon av bygghandlarna. Kan det vara så att snickaren själv hade kapat till den lägre höjden?

//mala
 
Såna lister brukar vara 8mm, tex 8x27.
Din snickare har nog hyvlat ner listen till 4mm. 4mm känns för tunt för att det skall hålla.
Hade det inte funkat med en aluminium list? Kanske inte så snyggt ?
 
Det är mycket möjligt. Den listen jag har men som är skrapad är på 4 mm och känns stabil. Den får vara högst 4 mm för att få plats under dörren.
Det verkar inte som någon vet något ställe där det finns tunna lister att köpa så det lutar åt att jag få be min morbror som är snickare om hjälp med hyvlingen...
Nej, aluminiumlist är tyvärr inte aktuellt.
 
Redigerat:
Vissa byggvaruhandlare har hyvlar och kan hjälpa dig på plats. De kan nog dock inte garantera att det blir bra då det är så tunt, men det kan ju vara värt ett försök :)
 
Du kan inte kapa dörren då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.