Hej!
Någon som vet var man kan hitta servicemanualer?
Tacksam för svar!
 
Kolla på centralabygg.com. Där kan man söka manualer på Electrolux produkter
 
C
sök på manualer på google finns otroligt med gratismanualer....
 
Här finns manualer att hitta, beroende på hur gammal tumlaren är. I de brukar ju finnas instruktioner till enklare service och felsökning man kan göra själv.

http://www.electrolux.se/Support/
 
LillaMini skrev:
Här finns manualer att hitta, beroende på hur gammal tumlaren är. I de brukar ju finnas instruktioner till enklare service och felsökning man kan göra själv.

[länk]
Jag är ute efter en servicemanual som visar hur elen ser ut i maskinen. Jag har kollat på din länk och där hittar man vanliga användarmanualer.
 
A
Det finns inget generellt elschema för torktumlare
Jag får be dig vara mer specifik
Modell PNC
Beskriv gärna om det är nått fel eller om du bara tänker bygga om den till nått annat
 
electroluxaren skrev:
Det finns inget generellt elschema för torktumlare
Jag får be dig vara mer specifik
Modell PNC
Beskriv gärna om det är nått fel eller om du bara tänker bygga om den till nått annat
Det är en EDC5340 som först hade felkod E50. Jag provade att byta kondensatorn (6uF) som är till motorn utan att det blev bättre. Efter lite mer felsökning slutade motorn att funka så det skulle underlätta felsökandet med ett elschema över maskinen.
Mycket tacksam om någon har möjlighet att hjälpa mig med ett elschema.
 
A
I väntan på elschema
troligtvis kretskortet triac eller senvintern krets
 
Tack för tipset!
 
A
sen är det andra kondensatorn som är startkondensatorn den på 2uF (om den finns) det kan dessutom finnas ett relä i närheten av 2uF kondningen

det finns två lindningar i motorn mät mellan kontakt 1-2 resp 1-3 skall ligga på 25,6ohm vardera
är dessa ok är troligen motorn ok
 
Redigerat av moderator:
Tack, jag ska mäta lindningarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.