Dom tycker samma ;)
 
Skanska byggvaror har bra pris på glaspartier
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Korvgubbe
Jösses vilket jättelyft!
 
Grattis till ett otroligt snyggt hus! Toppklass!!
 
Väldigt snyggt!
 
Japp! Nu bestämde jag mig!
Vår tegelfasad ska bestämt putsas! :)

Superfint!
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Vilket lyft! Riktigt snyggt!

Angående altanen tycker jag att ett glasräcke alternativt något diskret vajerräcke hade varit att föredra. Ska ni behålla själva stommen kan man ju klä sargen runt med samma trä som i fasaden.

Förresten, har ni gjort allt jobb själva eller, med putsen och så? Får man fråga vad det kostade?
 
Redigerat:
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Det krävs en del undersökningar kring glasräcken innan man sätter igång. Jag vill minnas det krävs bygglov för detta samt att det skall vara rätt typ av glas och infästning = allt pga säkerheten. Mkt fint resultat av huset! Jag ser dagligen fula hus som jag tycker man borde förändra.
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Underbar förändring ser ut som ett nydesignat hus!
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Stilfullt, modernt och riktigt riktigt snyggt!!!
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Glasräcken och en sarg runt däcket skulle se bra ut ;)

Det som stör mig mest (och kanske grannar också), är att trädäcket är på tok för stort för att vara proportionerligt med huset, och att det står på 7 kryssförstärkta stöttepelare som liknar en byggställning.
Behöver man verkligen ha 7 pelare? Det är förra ägaren som snickat upp däcket, i lärk som svartnar redan efter några månader. Jag tvättar gärna inte räckena en gång till stående på stege med högtrycken :)

Bifogar en gammal bild jag hittade på datorn.
DSC05336.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Puts jobbet anlitade vi en firma till som både reparerade och putsade tegelfasaden och beklädde garage/hobbyrum med ventec skivor som putsades.
Resten gjorde vi själva så som fönster, dörrar, garageport, takplåt, cederpanelen mm
 
Redigerat:
Bygglov gäller men undersöker dom även säkerheten? Tack för upplysningen nattugglan :)
 
Supersnyggt, fint jobbat..
Prova att slå bort strävorna och se om altanen blir instabil.
Om inte annat så kan du ju korta av strävorna och sätta dom längre upp mot bärlinan.
Och minska ner antalet.
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Ja, en tråkig 70-tals kåk som verkligen har hamnat i 10-talet.
Modellen på kåken känns verkligen modern med den nya fasaden.

Mycket snyggt!
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Riktigt bra val! Sen håller jag inte med om att det ser ut som ett nytt hus, tvärtom ser det ut som ett fräscht hus med charmen från ett gammalt! Det går sällan att uppnå med nybyggen ..

när det gäller den gigantiska verandan - kan du inte helt sonika riva den? Alternativt kapa av 2/3 av djupet. Det ser ju ut som att du har en oanvändbar och solblockerad utgång på nedervåningen - vi har ju inte sett planlösningen, men kan du inte ha en altan här istället och mer balkong ovan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.