Haloj,

jag har idag en klädkammare, gammal klassiker där man "går in på längden" och har en hylla+klädstång på höger sida längs med hela rummet. Längst in på kortändan är det hyllor.

Tanken här är att stänga igen dörren helt, och öppna upp ena långsidan från det rummet (sovrummet) som angränsar till klädkammaren.
Min tanke här är att det dels är trevligare att slippa gå ut i hallen för att hämta kläder hela tiden, samt att man "vinner" rätt mycket utrymma iochmed att den nästan 1 meter breda korridor som man går fram och tillbaka i nu kan utnyttjas som förvaring istället, då man kommer åt allting från skjutdörrar längsmed långsidan.

"Problemet" som uppstår är att man nu behöver speciell förvaring, djupet blir ju över metern, och det finns ingen standard-utrustning som passar om man tänker sig Ikea, Elfa osv.

Är det någon som vet bra ställen att kolla på utdragbara lådor, korgar osv, som är 1-1,2meter djupa? Eller kommer man behöva tillverka allt detta själv (det är en möjlighet, men man skulle ju föredra att slippa utbilda sig till möbelsnickare med alla vad det innebär).

Något jag också väldigt gärna vill ha tag på är utdragbara klädhängare som är uppåt 1 meter, så att man kan ha skjortor osv längst in sedan "dra ut" hela stången, och komma åt det som hänger längst in.

Tacksam för tips :)

/Gustav
 
Redigerat:
Sökte en hel del på nätet själv för en tid sedan då jag var ute efter special garderober själv,
så hittade jag ett antal hemsidor som just tillverkar platsbyggda garderober o liknande i sthlm .

ex denna , vet inget om just denna firma.

men det finns ett antal till , men det kanske är lite överkurs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.