Hemmakatten skrev:
Stort tack byggimpert för dina berömmande ord!!
Det var kul att du gillade huset, fast jag förstår ju inte riktigt hur du kunde lista ut att det var vårt hus i tidningen... :)
Men du var ju på bild i tidningen, och du var riktigt lik dig från bilderna som togs på "forumträffen" tidigare i våras ;)

MVH/Christina.

*EDIT* Men de togs väl antagligen vid ungefär samma tidpunkt ;)
 
Jag såg reportaget också. Kul att det gick så bra med försäljningen, Hemmakatten. Jag skulle vilja passa på att lyfta upp denna tråd igen. Förhoppningsvis har det poppat upp några fler Homestagingföretag sen sist. Jag är ute efter ett som "bara" slänger in möblerna. Dvs vi har redan fixat till ytfinishen till max. Vi behöver heller ingen fönsterputsning, städning etc. Det enda vi behöver är schyssta och moderna möbler. (Vi sålde alla möbler innan vi flyttade från förra huset. Orkade inte flytta skräpet en gång till). ;) Någon som har ett tips på företag som fixar detta. Antingen homestaging eller rena möbelföretag.

mvh
David
 
David skrev:
Vi sålde alla möbler innan vi flyttade från förra huset. Orkade inte flytta skräpet en gång till). ;)
:surprised: Tala om radikala grepp. Kanske är det det rätta melodin? ::) Bort med det gamla in med det nya. ;D
Jag beundrar din beslutsamhet. ;)
Mvh:
Immobil (som har svårt att skilja sig från allla bra och ha prylar) ;D
 
Ungarna var kanske inte alltför glada när de kom hem till pappa och såg att alla möbler var sålda. Det är väl så en Jan Myrdalare skapas. ;)

mvh
David
 
Hemmakatten
Tror att det kan bli svårt med någon firma som "bara" slänger in möbler. En inredare bestämmer först vilken stil och vad det är som skall framhävas. Därefter åker inredaren runt till både små och stora butiker för att hitta möbler och detaljer som passar.

Normalt sett betalas det hyra + transport för dessa möbler och inredningsdetaljer. Hyran för dyrare möbler kan vara hög eftersom den även då täcker en försäkring ifall nåt skulle hända under visningen. I vårt fall fick inredaren låna möblerna gratis eftersom hon kunde locka butikerna med en tidningsexponering.

Det är väl kanske inte heller så lockande att ha möbler o annan inredning från bara en affär, se på de kompletta IKEA-inredningarna t.ex. Inte så kul, eller hur?

En annan möjlighet är ju att själv låna från vänner och bekanta, lite här och lite där som passar ihop och hyra en liten lastbil för frakten. Köp mycket blommor (i en eller två väl valda färger) och sätt i vaser på golv o bord.
 
David skrev:
Någon som har ett tips på företag som fixar detta. Antingen homestaging eller rena möbelföretag.

mvh
David
En inredningsarkitekt borde ju kunna hjälpa dig med detta tycker jag!
 
Nu kommer lite krasshet igen. Ville bara varna känsliga läsare: ;)
Problemet med inredningsarkitekter och andra som säljer "fluff-fluff" är att jag blir tvungen att köpa mer än jag behöver. Jag behöver inte fönsterputs, golvslipning, målning eller Feng Shui-placerade tulpaner. ;) Det jag vill är egentligen bara att peka ut de möbler jag är beredd att hyra under säljperioden. Säljperioden är c:a 1-2 veckor. För detta är jag beredd att betala hyra för schyssta designmöbler på mellan 25-50 papp. Jag är till och med beredd att hämta/lämna dem med egen lastbil. Någon som gjort något liknande? Jag vet att folk köpt möbler på Ikea inför visningar som de sedan lämnat tillbaka mot 10% reduktion men det tycker jag är lite väl magstarkt.

mvh
David
 
Hemmakatten
Inte ska du behöva köpa Ikea-möbler till hela huset. :-/ För det priset du  är beredd att betala får du en inredare med hembesökj och läckra möbler och "fluff-fluff", dvs. detaljer och blommor. Är helt säker på att den inredare jag anlitat gör ditt jobb inom de prisramar du satt upp.

Tänk också på att det som du kanske uppfattar som "fluff-fluff", uppfattas av andra som en del och helhet av huset och bidrar till ett positivt försäljningspris. Tricket är att sätta på sig köparens glasögon.... ;)
 
Hemmakatten skrev:
Tricket är att sätta på sig köparens glasögon.... ;)
Det är typ det enda jag gör.  ;)

Satte mig och räknade igår kväll vad det skulle kosta att inreda hela huset med nya schyssta möbler förresten. Det skulle faktiskt inte bli så blodigt att köpa nya möbler. Sedan skulle man kunna sälja allt på Blocket efteråt. Det blir nog så vi gör i slutändan.

mvh
David
 
Hemmakatten
David skrev:
Det skulle faktiskt inte bli så blodigt att köpa nya möbler. Sedan skulle man kunna sälja allt på Blocket efteråt. Det blir nog så vi gör i slutändan.
Kan du inte köpa Bruna Mathsons fällbord och Wegners Y-stol så kan vi köpa dem billigt av dig sen. ::) :p ;D ;D
 
Hemmakatten skrev:
Kan du inte köpa Bruna Mathsons fällbord och Wegners Y-stol så kan vi köpa dem billigt av dig sen. ::) :p ;D ;D
Eller köp ni så kan jag hyra billigt av er sen? ;D

mvh
David
 
Hemmakatten skrev:
En inredare bestämmer först vilken stil och vad det är som skall framhävas. Därefter åker inredaren runt till både små och stora butiker för att hitta möbler och detaljer som passar.
Jistanes! Låter DYRT!!! :-/
Hoppas det finns homestagare som kan göra ett åtgärdsprogram som man som säljare själv kan följa! Har hört av vänner i USA att det ofta funkar så där. Förutsätter förstås att man är ute i god tid före försäljningen...

 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.