Svar: 11 st.

Vi har röda och fina brandsläckare redan, men skulle behöva en till på övervåningen. Jag tror en vit sådan skulle passa utmärkt där! Speciellt nu på vintern då vi eldar mycket.
 
Hej KnockOnWood!
Jag har funderat lite på det här med färgen på släckare. Varför är de egentligen röda? Jag tycker inte rött syns speciellt bra i mörker då färgen nästan blir svart istället!!! När det är ljust syns ju rött väldigt bra men jag tycker inte det gör det i mörker. Undrar vilken färg som skulle vara den optimala om man enbart skulle tänka på säkerheten?
 
Ja Veranda, vem vet?

Men alla brandbilar är ju också röda.

Det kanske bara är tradition helt enkelt.
Traditionens makt är stor heter det ju :)

(Eller vanans makt är det kanske :surprised: )
 
Svar 1) 11 stycken.
Nyinflyttad i första huset sen två dagar vore det perfekt med ett brandkit! Snygga produkter också!
 
Svar: 11

Motivering: Det brinner som f-n här nu!! Vardagsrummet är övertänt och det var typiskt nog där jag hade min gamla brandsläckare. Likaså ligger även min mobil där bland lågorna så jag kan inte ringa brandkåren, detta är alltså mitt sista hopp om huset så skicka grejorna snarast!!! Tack på förhand!
Tur att internet fortfarande fungerar så jag kan surfa in här på byg
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Nissepisse skrev:
Svar: 11

Motivering: Det brinner som f-n här nu!! Vardagsrummet är övertänt och det var typiskt nog där jag hade min gamla brandsläckare. Likaså ligger även min mobil där bland lågorna så jag kan inte ringa brandkåren, detta är alltså mitt sista hopp om huset så skicka grejorna snarast!!! Tack på förhand!
Tur att internet fortfarande fungerar så jag kan surfa in här på byg
Jag vet att det är OT men, http://m.youtube.com/watch?v=xqQ6Z-HmAqY
 
11 stycken.
Jag skulle vilja vinna för vi ska installera en braskamín. Då behövs fina brandvarnare/brandsläckare.
 
11st
med en dotter på 1,5år som klättrar upp på stolar och bord samt en glad labrador som viftar på svansen så allt på bordet faller är det ett under att vi inte brunnit upp än! HJÄLP OSS!
 
1. 11 st

Har precis kastat ut en brandvarnare som piper så fort vi kokar vatten. Tänk var bra det skulle vara med trådlösa till bägge våningsplanen.
En filt vore perfekt när man eldar i någon av vedspisarna ifall glöden hoppat ut. Och en brandsläckare till övervåningen vore också bra.
 
A
Svar 11 st.

Dåliga panna jag ha
Soteld brinna nästa var da
Måste brandsläckare vinna
Om jag ska kunna släcka branden hinna
 
11 st
Brasan brinner inne i storstugan vad vore mer än självklart att det finns utrustning för att kunna skydda och släcka.
 
11 st

Snart nyinflyttade i ett fint trähus från början av 1900-talet, från att hela livet bott i hyresrätt, är brandsäkerhet något nytt och ganska stressande i dess oöverskådlighet. Vi behöver all trygghet vi kan få.
 
Nu har vi dragit veckans vinnare och de som tar hem varsitt kit från Nettobrand.se är Softilog och Tharnstrom77. Stort grattis!!

Ny tävling ligger uppe. Denna veckan har två personer chans att vinna varsin Slingbox 350 som gör att man kan ta med sig sina tv-kanaler in i mobilen, datorn eller surfplattan och kolla oavsett var man befinner sig: http://www.byggahus.se/forum/tavlin...ed-dig-tv-kanalerna-overallt.html#post1864995

Softilog
Jag håller på att göra om garaget till ett litet hobbysnickeri. Jag har dock inte hunnit köpa en brandsläckare och brandvarnare. Hade varit perfekt med ena brandvarnaren i garaget och den andra i huset så att vi hör om det skulle börjar brinna i garaget.


Tharnstrom77
Jag vill faktiskt inte ha det, jag har helt nya brandvarnare, brandfiltar och brandsläckare. Men min kära syster har inte detta och de eldar med ved. Så jag skulle vilja ge det vidare till dem om jag vann.
 
Svar: 11

Det är märkligt att man är effektivare att fixa ett bra ljudsystem, ordna tv-kanaler osv men att ordna säkerheten slarvar man med.
Skäms över detta och med det här paketet kan jag slippa skämmas mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.