Jag vill ge tips på en bra fågelautomat som rymmer mycket mat. Ta ett spirorör och komplettera med en ventilationshatt som finns på alla stormarknader. Popnita eller skruva i par skruvar så att hatten inte lossnar. Vänd upp och ner på skapelsen så blir det en ypperlig automat till fåglarna. Kostnad för automaten blir ca 350:-
IMG_0716.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0720.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_0722.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Plutus och 7 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Tjusigt! Och inte behöver man fylla på varje dag. Och fröna håller sig torra. Riktigt snyggt.
 
I
Snyggt! Den borde du få pris för. Måste bestämt provas, men jag får nog korta den till hälften, annars vet jag inte var jag ska hänga den.
 
Tack! Ja den fungerar utmärkt. Precis som ion skriver så är den bara att göra i önskad läng eller diameter. Jag funderar också på att borra ett par extra hål i den för att sticka in ett par pinnar så den får några extra sittplatser.
Jag behöver i alla fall inte fylla på frön ofta nu vilket är bra när man har ett fritidshus där man inte är ute speciellt ofta på vintern
 
Mycket smart, tack för tipset!
 
Nu har jag köpt in material. Tror ni det funkar å lacka med Hammarlack?
 
Spännande.... Lägg gärna ut en bild när den är klar... vet inte om det funkar. Jag tycker nog att den är snygg som den är :)
 
I
Hammarlack funkar nog, men tycker fåglarna om det?
 
Bara utsidan jag tänkt lacka. Köpeautomater är ju lackade så vad spelar det för roll?
 
I
Får den bara genomhärda bör det väl inte göra nåt. Det man köper färdigt brukar väl för det mesta vara pulverlackat.
 
60 kilo solrosfrön har hittills konsumerats i år :)


[video=youtube;DWUxnHDb4y4]https://www.youtube.com/watch?v=DWUxnHDb4y4[/video]
 
Blev inget lack. Den funkar utmärkt, gjorde en till svärfar oxå.
 
Ok. Tycker inte heller att det behövs. Min svärfar ville också ha en + en kille från Kiruna som fotade fåglar och som hade svårt att hitta material i butikerna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.