vita dörrar med brunbetsade karmar, skulle det funka?
 
Snart är det nog äntligen dags för "ljust och fräscht" att gå ur tiden, tack och lov.
70-talet är kanske en retrostil som kommer...
I like! :)
 
Carl_Elvis skrev:
Snart är det nog äntligen dags för "ljust och fräscht" att gå ur tiden, tack och lov.
70-talet är kanske en retrostil som kommer...
I like! :)
Jag säger som Loa Falkman i svensk humor: nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej:(
 
Kromo skrev:
Jag säger som Loa Falkman i svensk humor: nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej:(
Instämmer!

Lite brunt här och där skulle man väl i och för sig stå ut med.

Men mörkbruna fönsterkarmar, -bågar, -smygar och -foder var ju helkorkat.
Det åt upp allt ljus som försökte slinka in, och gav en hemsk kontrast till den ljusa världen utanför.
Vad skulle man då ha fönster för :confused:
 
I mina fönster är det glaset som släpper in ljus, medan de mörkbruna bågarna, karmarna och smygarna ramar in den vackra utsikten. ;):)

Angående att kombinera Loa Falkman med ordet humor, säger jag: nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej... ;)

Men för att svara på TS fråga, så tror jag inte på att blanda.
 
Redigerat:
Sätter du karmarna i ek, skulle det nog bli riktigt najs.
 
Carl_Elvis skrev:
I mina fönster är det glaset som släpper in ljus, medan de mörkbruna bågarna, karmarna och smygarna ramar in den vackra utsikten. ;):)

Angående att kombinera Loa Falkman med ordet humor, säger jag: nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej... ;)

Men för att svara på TS fråga, så tror jag inte på att blanda.
Du anar inte vad bruna/svarta smygar suger ljus som kommer in genom glaset.. Vita karmar och smygar reflekterar ljuset. Har bytt ut så många bruna fönster och alla säger att det är som ett helt annat rum.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jodå, jag har mer än en aning, eftersom mitt hus är fullt av mörka fönster. Med ganska stora fönster i de flesta rum är det inget reellt problem dock.
Jag föredrar att behålla fönstren så att de passar arkitekturen. Har sett allt för många hus och tänkt att "det där var nog fint innan nån fick för sig att piffa upp det med färger och detaljer från en annan tidsperiod än då det byggdes".
 
När den vita färgen uppfanns för några år sen så har det mesta blivit bättre. :)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.