Vi ska lägga nytt golv i köket (och hallen som hänger ihop). Idag ligger det ett groteskt klinkergolv med vattenburen värme under. Vi vill lägga in ett laminatgolv istället.

Vad gäller då under golvstående köksskåp, spis, kyl/frys, diskmaskin? Ska man lägga golv även där? Jag tycker det är en onödig kostnad, eller har jag fel? Hur har ni andra gjort?

Givetvis hade jag lagt golv hela vägen om jag byggde nytt kök helt och hållet. Men köket i sig kommer vi inte byta någon gång då det är i bra skick och inte går att planera annorlunda, sen kommer vi tids nog även flytta till större så vi vill bara fräscha till ytskikten i huset.
 
Skåp skulle jag inte lägga under. Det övriga skulle jag lägga golv under (spis, kyl,frys, diskmsk )
 
Kom på det jag med att det kan vara bra och de kan man ju flytta på i alla fall. Men just skåpen är lite bökigare att lägga under om man inte vill riva hela köket.
 
Nej som sagt, vid inst. av ett nytt kök så lägger man väl golv på hela ytan numera.
Men du bryter ju inte mot någon lag om du gör som man gjorde förr dvs fram til sparklådan :)

Det är väldigt opratiskt och svårt att lägga golv under ett befintligt kök;)
 
Jag hade bara lagt fram till benen på skåpen, d.v.s. under socklarna, lämna en halv centimeter så saker kan röra på sig. Det kan ju finnas en vits att lägga under spis och kyl/frys då det underlättar när man ska dra ut dem, om det är värt det extra jobbet det bestämmer du ju såklart själv. Om det syns hade jag gjort det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.