Ja men titta lite på din kritik du vill ha en massa ändringar som Älvsbyhus ska göra men som de av produktionsteknisk möjlighet inte kan göra, du vill att Älvsbyhus ska göra detta billigare också förmodar jag än alla andra hustillverkare när sen inte Älvsbyhus kan göra detta då spyr du galla över dom med tanken jaha nu får vi betala mycket mer för huset istället. Lite dubbelmoral och konstigt förfarande. Jag tycker bygg du vad du vill och låt oss bygga vad vi vill. Sen en sak till Älvsbyhus går inte med på några förändringar förrän de ser att man är seriös och inte bara är en människa som kommer in med en pekpinne och talar om för de hur ett hus ser ut, Älvsbyhus har trots allt byggt hus till över 23000 nöjda kunder och en fråga är det någon annan av hustillverkarna som har gjort det ?

Jörgen och Sanije
 
Till pappskallen. Bra namn jag tycker ändå att du har lite fel därför att du får inte så mycket bättre standard i andra hus som motsvarar vad du får betala för det .

Jörgen och Sanije
 
Jorgaren skrev:
Jag tycker bygg du vad du vill och låt oss bygga vad vi vill.

Jörgen och Sanije

Har inte tänkt hindra någon att bygga det de vill...
Vad får du det ifrån????
 
pappskallen skrev:
tycker det är konstigt att folk som bygger inte kan acceptera sina prioriteringar, utan måste "försvara" sina val.
Det skriver jag under på!

Lite lustigt att man måste vara 100% välinställd till t ex Älvsbyhus, annars så ser man automatiskt ner på de som bygger....
DET är ju en sund inställning det med :-/
 
Jorgaren skrev:
Till pappskallen. Bra namn jag tycker ändå att du har lite fel därför att du får inte så mycket bättre standard i andra hus som motsvarar vad du får betala för det .

Jörgen och Sanije
Det skrev jag inte heller ;). problemet tror jag ligger i att på den här nivån av investeringar så får man kanske välja på en billig lösning eller ingen lösning alls!
 
Vi bygger ett Älvsbyhus och i det har vi helkaklat badrum med golvvärme vi har kakel i köket och vi har klinkergolv i hallen med golvvärme !!!

Jörgen och Sanije

Ps. Om du nu inte ska bygga med Älvsbyhus varför fråga ?
 
Til pappskallen. Det har du rätt i men anledningen till att Älvsbyhus är billigast är just att de har bestämd planlösning i sina prefabricerade hus ändringar av denna planlösning skulle vara dyra att utföra och skulle medföra dyrare hus för alla husköpare som väljer Älvsbyhus. Men om man hittar ett Ä-hus som man tycker är bra gör man nog marknadens bästa affär enligt min uppfattning sen när det gäller standarden så finns det ju tillägg till nästan allt. Ok det blir dyrare men ändå inte i närheten av vad det slutar på hos andra hustillverkare !!!

Jörgen och Sanije
 
Severus skrev:
Har inte tänkt hindra någon att bygga det de vill...
Vad får du det ifrån????

Menade inte så som du tror bara att om du väljer ett annat alternativ än Ä-hus så behöver du inte klanka på dom för att de inte har dina lösningar och ideer. Vad jag menar är att om du t.ex. går in i en bilfirma och tittar på en Volvo som kostar 200000 och tittar på en Mercedes som kostar 400000 istället så behövs en rätt bra förklaring varför du ska köpa Mercedesen istället för volvon när utrustningen är i princip densamma !!!

Jörgen och Sanije
 
Jag tycker att det är bra att det finns olika typer av hus för olika smaker. Visst är det väl bra att kunna ändra sin planlösning så den passar perfekt, men om den som redan finns redan passar den familj som ska bo i huset så är det väl inget att snacka om. Säger som jag sagt innan, smaken är som baken och somliga vill lägga mycket pengar på ett hus och andra lite mindre.

Det man ska tänka på oxå är att ett nytt hus är alltid ett nytt hus jämfört med ett begagnat. Man har nya vitvaror, nya väggar, det luktar nytt och man kan ändå bestämma en hel massa som man inte kan om man köper ett begagnat hus.

Jag tycker att man ska fokusera på fördelarna i stället på nackdelarna! Tänk på allt som är bra jämfört med ett äldre hus!

Vi ska bygga en Smålandsvilla och det är väl ungefär samma koncept som Älvsbyhus och vi är jättenöjda!!!
Det ska verkligen bli skitkul!!

Bra att folk prioriterar olika och att det finns något för alla!!
 
[quote author=micke_011 link=board=Hantverkare;num=1112342604;start=0#15 date=04/02/05 kl 08:50:08]

du är en vis man du göran. och en älska/hata-tråd blev det.

Suck vad tråkigt att få rätt.
Påminner om all debatt nu för tiden-svart-vitt, bra-dålig,idiot-idol, konstigt att folk inte gått vidare i allmänbildningen...
 
Till Tessan !! Har aldrig påstått att det är standard men lyssnar man på vissa här inne tror man att det är helt uteslutet och inte går att få alls. Det var det jag ville poängtera att det mesta går att få även i ett Ä-hus.

Jörgen och Sanije
 
BlaBlaBlaBlaBlaBla! ;D ;D ;D ;D

Är det inte skönare att vara ute friska luften och inte bekymra sig över andras investeringar/husval?
Man ska komma ihåg att det inte är huset som gör människan :-X

/Johan

(För den nyfikne så bygger vi ett Höner, och klarar förmodligen räntehöjningar...) 8)
 
sam sagt tidigare vi är supernöjda med vårt Höner..
ska man se det lite ekonomiskt så skulle mitt drömhus bli så dyrt att "andrahandsvädret" inte skulle vara försäljningsbart troligtvis.. olika smak..
 
Alla värderar sin investering efter sin smak/plånbok, därmed så är det allas ensak att stå för sin sak. Det är bara dumt att då se upp/ner på den andra. Då blir det bara en själv som slutligen bara lider.
Love, peace and understanding ;)
 
jessi71 skrev: "innan jag började läsa här på Bygga hus hade jag ingen aning om dessa "indelningar" - ju dyrare hus man bygger desto bättre är man"

Nu undrar jag var du har läst någonstans för att dra sådana slutsatser. Jag är rätt ny på forumet men har läst igenom de flesta trådar som skrivits de senaste månaderna och har inte en enda gång stött på någon sådan diskussion som att man vore bättre för att man bygger dyrare hus.

Däremot så förekommer det att olika skribenter klagar på olika husföretag, både på de som profilerar sig med billigare hus och på de som bygger dyrare.

Men bara för att någon kritiserar Ähus utifrån sina preferenser och utifrån den säljare de själva haft att göra med, så betyder det givetvis inte att den personen tycker att alla som bygger med Ähus är idioter eller sämre människor.

Låt oss hålla diskussionen fortsatt trevlig och snälla, fortsätt recensera de olika hustillverkarna, så att vi som inte bestämt oss än kan få god information om det som är bra och viktigast: dåligt, med de olika tillverkarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.