Tja

Är det inte dags att starta en ny forumdel. Typ "Kostnadsförslag"?

Ca 50% av nystartade trådar i avdelningar som "Lösvirkeshus", "Tillbyggnad" "Småhus, garage, friggebod" består av frågor ang kostnader för sitt bygge?

Frågorna besvaras då också på samma sätt. Bygga själv eller Entreprenad? Mellan 10000:- och 20000:- i kvmpris.

Att samla ihop dessa trådar hade förenklat informationsletarprocessen (nytt ord) för samtliga.

Jag drar mig just för tillfället att leta byggtekniska råd på dessa forumdelar, just av bristen av konstruktiva trådar.

En tanke
//smedbror
 
Bra ide! Bara det inte blir en klistrad tråd där man förväntas leta svar, varav inga faller en på läppen och man ändå väljer att gå in i berörd forumdel för att ställa frågan i alla fall!

En lösning på detta kanske kunde vara att de som redan vart igenom processen kan delge övriga forummedlemmar vad det faktiskt kostade(och annan bra info). Det finns ju väldigt många projekttrådar men desto färre "Nu är det klart, här kommer sammanställningen". ELLER så finns det det men dom hamnar långt bak i historiken? Denna typ av feedback är ju enormt värdefull och kanske borde tas om hand på ett bättre sätt?
 
Vi har ju väldigt många delforum redan som det är och t ex byggtekniska råd ska behandlas under Byggmaterial & byggteknik. Just vad saker kostar är väl kanske också bland det första man frågar sig när man funderar på att bygga.

Det var tänkt att prisfrågor skulle ställas under delforumet "Priser, kalkyler" och ett alternativ är ju att flytta vissa ämnen dit.

Ett annat sätt som kan avhjälpa problemet något kan vara att jag i respektive delforum klistrar artiklarna ur artikelserien Vad kostar det, där vi går igenom alltifrån vad det kostar att bygga till renovera köket, badrummet, byta tak eller dränera.

Jag tycker vi provar detta först för att se om det blir bättre!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.