Vi dividerar här hemma om det här är en fejk eller inte.

airnailing.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Känns väldigt fake måste jag säga. Inte ens om man håller pistolen mot pannan borde man kunna lyckas få spiken att gå som den gör och en löst flygande spik vänder rätt fort och ta med huvudänden först.
 
Vist har det skett liknande olyckor med spikpistoler, men är det verkligen möjligt att spiken svänger runt som ett U och kommer ut i ögonvrån?
 
Lite OT men jag är inte så säker på att "safety glasses" hade hjälpt...
 
  • Gilla
Hennke85
  • Laddar…
S
nog händer sånt. en riktig hård gren och pistolen på sne så.
spikpistol till att spika spikplåtar är riktigt farligt.
 
spiken måste ju ha böjts precis mot underkant pannbenet, kan den göra det? jag tror snarare med det trycket som är att den i såna fall går rakt in.
 
S
snarare att den slungas iväg efter att den är träffat en hård yta.
och en huvud som är placerat lite väl nära
 
Inte alls omöjligt att det är följden av en rikoschett.
 
Att den viker runt direkt i trä har jag varit med om, men en rikoschett tappar rätt snabbt fart och som sagt så vänder spiken så huvudänden kommer först. Denna skadan håller jag för osannolik tills jag har träffat någon som råkat ut för den.
 
haha. jag har både skjutit mig rätt genom fingret + fått flera rikoschetter på mig. om det ska va möjligt så ska skulle han blivit skjuten med pistolen mot huvet med en böjd spik???
tycker han ser lite för glad ut och det finns inge spår av blod så FEJK !
 
Bildgooglade lite på spikpistolsolyckor och hittar inte en enda med en böjd spik, däremot väldigt många raka fina spikar som satt tvärs igenom fingrar. :)
 
Ja, mina barn hävdar att den är äkta, men jag tycker nog att den där spiken ser lite plastig ut. Sånt där sitter dagens ungdom och tittar på i parti och minut. :)
 
Det där är fejk.

Killen vill bara dra uppmärksamheten från att han är flintis :thumbdown:
.
Ingen rolig sits vid så unga år :(


Troligen skapat i Photoshop helt enkelt.
 
Jag var inne på fejklinjen tills jag googlade på nailgun accidents, då va jag helt plötsligt inte lika säker längre:)
 
Och jag blir mer säker på att det är fejk när jag bildgooglar.
1) ingen enda bild på en böjd spik
2) Titta i ögonvrån, det är inflammerat, dvs spiken ska ha suttit ett tag. Dock inga tecken på inflammation i pannan. Dessutom sitter ett spån kvar löst på spiken, en omöjlighet om spiken suttit mer än en kvart, eller som här då rent av ett dygn eller två. (osäker på hur lång tid det tar för inflammationen att visa sig sådär)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.