19 565 läst · 52 svar
20k läst
52 svar
Vilken hemförsäkring är bäst (mest omfattande)?
Sida 1 av 4
Hej,
har idag Länsförsäkringar till både bil och villahemförsäkring.
Tittade igenom deras avtal och är inte helt nöjd med åldersavdrag etc.
Vilken villahemförsäkring har ni och är ni nöjda med vad den täcker?
Jag är på jakt efter en villahemförsäkring som täcker så mycket så möjligt, just nu kikar jag på IF som kanske inte verkar vara helt fel.
Mvh
har idag Länsförsäkringar till både bil och villahemförsäkring.
Tittade igenom deras avtal och är inte helt nöjd med åldersavdrag etc.
Vilken villahemförsäkring har ni och är ni nöjda med vad den täcker?
Jag är på jakt efter en villahemförsäkring som täcker så mycket så möjligt, just nu kikar jag på IF som kanske inte verkar vara helt fel.
Mvh
Jag är helt säker på att jag nyligen läste en jämförelse men nu kan jag inte googla fram den. Men jag har för mig att det var If som hade de bästa villkoren generellt. Prova att jämföra här:
http://bankforsakring.konsumenterna...dshus/Villaforsakring/Jamfor-villaforsakring/
Som vanligt handlar det ju om vad just du har för behov.
http://bankforsakring.konsumenterna...dshus/Villaforsakring/Jamfor-villaforsakring/
Som vanligt handlar det ju om vad just du har för behov.
Jag har precis också börjat en sådan jämförelse och konstaterat att Trygg-hansa iallafall var bättre än länsförsäkringar på att hantera vårt 45 år gamla teak-kök och vårt 28 år gamla badrum. Blir dessa skadade tar länsförsäkringar enbart 20% av återställandekostnaden medans maximala åldersavdraget hos trygg-hansa var 15000 kr + självrisk. Å andra sidan var trygg-hansa ca 1000-1500 kr dyrare per år.
Husägare
· Västernorrland
· 2 491 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 491 inlägg
Haha...det var märkligt. Då de menar att det inte ingick pga ??
De anser att det inte är en oförutsedd plötslig händelse och att det beror på vårdslöshet pga ej rensat avrinningshålet på 1 år gammal kyl.Mattias_Jo1 skrev:
Sen har IF varit bra på andra områden
T ex vattenpump fastnade på 100m = drulle
Felbyggt vattenfilter = maskin etc
Men jag gillar inte såna överraskningar
Husägare
· Västernorrland
· 2 491 inlägg
Ok..bäst man kollar upp hålet hemma då.
Tecknade bilen hos T-H i september 2013 och fick anledning att skicka dem ett e-brev. När jag då fick ett autosvar som meddelade att det var en svarstid på 2 veckor avskrev jag dem från bolag jag vill ha kontakt med.
När över två veckor gått fick jag påminna dem via Facebook för att få ett svar och när det väl kom svar upplevde jag dem som både otrevliga och felaktiga.
Eftersom jag själv jobbar med frågor som rör kundtjänstverksamhet lägger jag mycket vikt vid hur jag vill bli bemött och mina egna principer gör det lätt för mig att välja bort företag som inte uppfyller mina ändå i mitt tycke modesta krav. (T ex att svara inom rimlig tid, ha en trevlig ton och svara korrekt på det som kunden frågar om.)
Om fler tycker sådant är av intresse kan man prova att ringa och/eller mejla aktuella företag och notera väntetider, servicegrad osv. Det svåra kan vara att klura ut en fråga som inte uppenbart är av karaktär "jag vill bli kund" då företag då ofta har en tendens att vara både extra snabba och trevliga...
När över två veckor gått fick jag påminna dem via Facebook för att få ett svar och när det väl kom svar upplevde jag dem som både otrevliga och felaktiga.
Eftersom jag själv jobbar med frågor som rör kundtjänstverksamhet lägger jag mycket vikt vid hur jag vill bli bemött och mina egna principer gör det lätt för mig att välja bort företag som inte uppfyller mina ändå i mitt tycke modesta krav. (T ex att svara inom rimlig tid, ha en trevlig ton och svara korrekt på det som kunden frågar om.)
Om fler tycker sådant är av intresse kan man prova att ringa och/eller mejla aktuella företag och notera väntetider, servicegrad osv. Det svåra kan vara att klura ut en fråga som inte uppenbart är av karaktär "jag vill bli kund" då företag då ofta har en tendens att vara både extra snabba och trevliga...
Husägare
· Västernorrland
· 2 491 inlägg
Varför skicka ett e brev?. Telefon har aldrig varit problem gör mig med T H
Har TH och kommer aldrig byta, haft 2 stycken ärenden med dem och det har funkat klanderfritt i hanteringen.
I min värld finns det inte många villkor som slår erfarenheten av smidig hantering vid försäkringsärenden.
Av precis samma anledning skulle jag inte röra i en försäkring hos Folksam med tång.
I min värld finns det inte många villkor som slår erfarenheten av smidig hantering vid försäkringsärenden.
Av precis samma anledning skulle jag inte röra i en försäkring hos Folksam med tång.