Hej,

har idag Länsförsäkringar till både bil och villahemförsäkring.

Tittade igenom deras avtal och är inte helt nöjd med åldersavdrag etc.

Vilken villahemförsäkring har ni och är ni nöjda med vad den täcker?

Jag är på jakt efter en villahemförsäkring som täcker så mycket så möjligt, just nu kikar jag på IF som kanske inte verkar vara helt fel.

Mvh
 
Vi har Salus ansvar vilken vi har varit nöjda med. Men har inte jämfört särdeles mycket. Vi utnyttjat försäkringen någon gång och de har varit hjälpsamma varje gång.
 
Jag har precis också börjat en sådan jämförelse och konstaterat att Trygg-hansa iallafall var bättre än länsförsäkringar på att hantera vårt 45 år gamla teak-kök och vårt 28 år gamla badrum. Blir dessa skadade tar länsförsäkringar enbart 20% av återställandekostnaden medans maximala åldersavdraget hos trygg-hansa var 15000 kr + självrisk. Å andra sidan var trygg-hansa ca 1000-1500 kr dyrare per år.
 
D09
Har IF hemma/ villa ( stora ) men när kylen läckte vatten så gällde inte försäkringen.
 
D09 skrev:
Har IF hemma/ villa ( stora ) men när kylen läckte vatten så gällde inte försäkringen.
Den skulle gjort det om du hade bytta under!

Har Trygg-hans med stora Hus plus tycker den är lite dyr. Men men kanske känns dyr just nu men då hoppas man det är värt om mått händer.
 
D09
Mattias_Jo1 skrev:
Den skulle gjort det om du hade bytta under!

Har Trygg-hans med stora Hus plus tycker den är lite dyr. Men men kanske känns dyr just nu men då hoppas man det är värt om mått händer.
Har plastskydd under.

Eller menar du att ställa kylen i ett oljetråg ;)
 
Haha...det var märkligt. Då de menar att det inte ingick pga ??
 
D09
Mattias_Jo1 skrev:
Haha...det var märkligt. Då de menar att det inte ingick pga ??
De anser att det inte är en oförutsedd plötslig händelse och att det beror på vårdslöshet pga ej rensat avrinningshålet på 1 år gammal kyl.

Sen har IF varit bra på andra områden

T ex vattenpump fastnade på 100m = drulle

Felbyggt vattenfilter = maskin etc

Men jag gillar inte såna överraskningar
 
Ok..bäst man kollar upp hålet hemma då. :)
 
Tecknade bilen hos T-H i september 2013 och fick anledning att skicka dem ett e-brev. När jag då fick ett autosvar som meddelade att det var en svarstid på 2 veckor avskrev jag dem från bolag jag vill ha kontakt med.

När över två veckor gått fick jag påminna dem via Facebook för att få ett svar och när det väl kom svar upplevde jag dem som både otrevliga och felaktiga.

Eftersom jag själv jobbar med frågor som rör kundtjänstverksamhet lägger jag mycket vikt vid hur jag vill bli bemött och mina egna principer gör det lätt för mig att välja bort företag som inte uppfyller mina ändå i mitt tycke modesta krav. (T ex att svara inom rimlig tid, ha en trevlig ton och svara korrekt på det som kunden frågar om.)

Om fler tycker sådant är av intresse kan man prova att ringa och/eller mejla aktuella företag och notera väntetider, servicegrad osv. Det svåra kan vara att klura ut en fråga som inte uppenbart är av karaktär "jag vill bli kund" då företag då ofta har en tendens att vara både extra snabba och trevliga...
 
Varför skicka ett e brev?. Telefon har aldrig varit problem gör mig med T H
 
är helnöjd med T-H
De är inte billigast, men de har bra vilkor.
Jag fick även snabb hjälp när jag råkade ut för en skada,
Det var bra ersättning och snabb handläggning
 
Har TH och kommer aldrig byta, haft 2 stycken ärenden med dem och det har funkat klanderfritt i hanteringen.

I min värld finns det inte många villkor som slår erfarenheten av smidig hantering vid försäkringsärenden.

Av precis samma anledning skulle jag inte röra i en försäkring hos Folksam med tång.
 
D09
Lustig att det skiljer sig så :)

Jag kommer aldrig, över min döda kropp kontakta T-H efter mina erfarenheter med dom :)
 
  • Gilla
ginnfilt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.