Jodu! Både enl Boverket och Stadbyggnkontoret
 
Det låter som ett missförstånd från någons sida. Var i bbr skulle man ha lagstadgat om utanpåliggande rör? Du får ursäkta men det tror jag på när jag ser det.....
 
jo,enl nya riktlinjer Boverket
 
Blandar ni inte ihop detta med att man inte får ha några dolda skarvar?
 
Då jag nyss gjort ett badrum så är det också riktlinjer på att rören skall gå upptill nu och inte utefter golvet, som man gjorde förr.
 
Nej, alla rör måste naturligtvis inte vara utanpåliggande, vart har du fått det ifrån?

Länka gärna till din källa för det låter helt befängt
 
Boverket hänvisar till branschreglerna. Branschreglerna tillåter rör i väggar, tex med sk rör-i-rör system. Bifoga gärna en länk till något material som styrker ditt påstående.
 
Det är den information jag fått vid tfnsamtal m Boverket vidare info fr den VVS firma som utförde arbetet! Det verkar ju konstigt att jag skulle bli så "felinformerad"
 
Branschreglerna är nuförtiden utformade så att även vi vanliga människor kan läsa och förstå dom.

Läs själv och avgör om dina uppgiftslämnare är på cykeltur eller inte:

http://www.sakervatten.se/branschregler

Att du skulle vara felinformerad verkar avsevärt mindre konstigt än att samtliga rörsystem för förläggning av rör i vägg plötsligt är förbjudna.
 
Säger Boverket och VVS-firman det, så antingen så ljuger dem eller så är de inkompetenta. Visst får man dra rör dolt, dock utan dolda skarvar. Synliga rör får även dras nere vid golv, dock bör infästning med skruv inte göras
för långt ner på väggen.
 
labbolina skrev:
Jodu! Både enl Boverket och Stadbyggnkontoret
Som man frågar får man svar.
 
Hur gick det för TS sen tro?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.