Hej,

Någon som har erfarenhet av securitas hemlarm? http://www.securitashemlarm.se/ ?
Tycker att det verkar som ett bra alternativ mot verisure som jag tycker verkar dyrt. Enda nackdelen med securitas är väl 24 månaders bindningstid. Men skulle vara intressant att vet om någon har testat hur de fungerar i praktiken.
 
Jag har provat. Verkar helt ok. Har dock inte sett kvalité på bilderna.
 
Har inte securitas bytt namn till verisure??
 
Absolut inte. Securitas direkt får inte förväxlas med Securitas Sverige. Finns annan tråd att läsa om detta.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Securitas är ju klart billigare, man får pilla på grejorna själv, larmet fungerar även om man säger upp avtalet.
Men lyckas inte hitta så mycket info om det är bra grejor osv. På deras Facebook sida så gnäller folk, men det brukar ju iof bara vara gnäll som hörs.
 
Vore intressant att veta hur mycket som går att ändra om efter uppsagt avtal. Får man masterkoden till centralen? Kan man ordna någon app som fungerar likvärdigt som under avtalstiden?
 
Som jag förstod det skulle man få koden. De höll även på att utveckla något "Light abvobemang" så man kunde använda appen och konfa det över nätet men ingen väktartjänst
 
Någon som vet något mer om Secutitas Hemlarm? Dvs inte Verisure.... Tycker också det verkar vara ett av de bättre erbjudanden just nu om man bara behöver ett litet larm med kameradetektor, rökdetektor och utryckning. ca 6500 blir det väl utslaget på 2 år.

Är inte intresserad av en diskussion kring utryckningens vara eller inte vara utan primärt om just detta larmet, eller liknande upplägg. Dvs hyggligt litet och enkelt larm som man får lov att peta på själv, rimlig inköpskostnad och månadskostnad.
 
Någon som har något negativt att säga om Securitas här, funderar att byta från mitt Verisure nu efter ca 8 år då det börjar bli gammalt, Secutitas Hemlarm verkar vara mer ekonomiskt än
ett nytt modernt Verisure.
 
Larmsystemet har en del buggar och en del allvarliga sådana har jag märkt. Bor du inte intill en GSM-mobilbasstation kommer troligtvis inte GSM-backupen heller att fungera om IP-linan går ner. Tråkigt att inte systemet har testats ordentligt innan de släppte det till försäljning.
Ser att i andra länder har Securitas Hemlarm satsat på Visionic och Risco, det kommer jag också göra efter att larmet skickats tillbaka.
 
En del strul med tekniken.
 
Jag har inget problem med mitt securitas hemlarm. Lite bökigt att få alla enheter registrerade första gången (jag uppgraderade från den gamla varianten med bara gsm) annars inga problem. Enda jag egentligen är missnöjd med att av- och påslag via fjärrkontroll inte registreras i loggen. Har dock inte pratat med supporten om detta då jag upptäckte det igår. :)
 
Tackar för svaren, det blev fortsättning med Verisure endå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.