Hej!

Vi funderar på att bygga uterum som man kan hålla frostfritt under vintern och tittar på både Willab och Santex. Någon som har erfarenhet av dessa leverantörer?

Det skiljer mycket i pris för jämförbara varor; skiljer kvalitén lika mycket?

Det vi tittar på är Willab WG62eco (U-värde 1.6), samt på Santex Elegance Plus (U-värde 1.7). Tänkte ha kanalplast som tak och tittar på 35-40 mm.

Kommentarer och åsikter mottages tacksamt!!!
 
Jag har byggt och monterat flera stycken uterum av både Santex och willab och säger nog att willab är bättre mellan de modellerna du väljer mellan.

Fördelar med willab wg62 eco vs Santex elegance plus är att willab har bättre lås, bruten köldbrygga i sidoprofilerna, integrerade handtag, fasta partier är 1st enhet som man skruvar fast på 5 min (Santex fasta är rena skämtet)
Bättre profiler till taket ( leverantör är GOP)
Nästan halva priset mot Santex skulle jag dessutom gissa på.
Willab har dessutom justerbara hjul i botten på sina skjutpartier vilket Santex inte har, får du inte skenan i botten 100% i våg så blir det problem med santex, med willab kan du justera bort små felaktigheter ( mycket bättre! )

Jag hade kört på willab och har det själv hemma. (Wg62eco)
 
Tack för din input! Vi kör på Willab :)
 
Vi valde också willabs wg62eco eftersom det verkade mest för slanten, väldigt prisvärt tycker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.