Jag kan inte dra HDMI kabel till min tv, så jag måste hitta en HDMI sändare där man monterar en liten mottagare vid tvn. Mina källor (tvbox, bluray etc) kommer att sitta i ett skåp som finns en bra bit bort :)

Jag har hittat två produkter, varav en verkar inte finnas tillgänglig i Sverige. Båda säger 30 meters räckvidd, men det är nog vid perfekta förhållanden, jag har två väggar mellan.

Båda verkar ha support för IR.

Belkin Screencast
IOGear Wireless HD Digital Kit

Någon som har ett annat alternativ? Jag skulle gärna vilja ha där jag kan köra med ethernet kabel så jag får garanterad funktion eftersom trådlöst kan variera i kvalitet.
 
Det finns produkter som fixar det över ethernet.
http://www.referenceaudio.se/ vet jag hade en sån produkt tidigare(den finns inte på deras hemsida längre) men den var rätt dyr. Har sett billigare varianter på nätet (kommer inte ihåg var).
 
Om du måste köpa dom i Sverige så har jag sett HDMI extenders på Clas Ohlson
 
Nimajneb skrev:
På Prisjakt finns ju ett 20-tal apparater
[länk]
GRYMT! Tack!
 
largab skrev:
Vad är "en bra bit bort" ? Jag använder 20 m hdmi utan problem. 1080p3D.
Repeaters finns annars också.
Annars för TP-kabel tex [länk]
med 2 cat6-kablar ska den klara 60 m
18 meter fågelvägen. Sen ska den upp i ett ryggåstak, ner, upp för en vägg, ner för en vägg... Totalt runt 25 meter...

Tittade just på CAT6 alternativet. Vi har ett rör där vi har coax draget, men vem fn använder coax? numera? :) Tack för länken till Kjell... Pratade med dom idag, men dom nämde inte det alternativet... Blir nog den lösningen, tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.