Annonsblaskan Vi i Villa kom i brevlådan idag.
Såg en annons från Mockfjärds med en bild på ett fönster.

Ett av dom fulaste fönster jag sett. Bred karm o båge. Jämför med Velfacs smäckra profiler. Men det är ju högst subjektivt, alla har ju olika tycke och smak.
 
roland53 skrev:
Annonsblaskan Vi i Villa kom i brevlådan idag.
Såg en annons från Mockfjärds med en bild på ett fönster.

Ett av dom fulaste fönster jag sett. Bred karm o båge. Jämför med Velfacs smäckra profiler. Men det är ju högst subjektivt, alla har ju olika tycke och smak.
Den grovleken har ju alla moderna fönster. Elit,Sp,Traryd,nordan,tanum westcoast mfl. Stabila och bra fönster som orkar med vikten av treglas.
Velfac är ju arkitekternas favorit och snickarnas hatobjekt...
 
Hade mockfjärd hemma när jag removerade senaste huset.. Suck!!
 
Svindyrt och när jag ifrågasatte reklamen om egna montörer så kröp det fram att det var egna företagare så jag plötsligt hade två parter att bråka med om det blir fel.. De vägrade sälja fönster utan montage vilket för mig avgjorde saken. Sedan retar jag alltid upp mig på försäljare som kommer i en bil som kostar mer än vad "vanliga" arbetstagare har råd med..
 
verktygsgurun skrev:
Velfac är ju arkitekternas favorit och snickarnas hatobjekt...
Ja, arkitekter har ju ofta ett estetiskt öga, annars hade dom förmodligen inte varit arkitekter :)

Snickarnas hatobjekt, det beror nog bara på oerfarenhet när något utanför "boxen" skall göras. Dom snickare jag anlitade i mitt nuvarande hus hade inga problem trots att det var första gången dom monterade Velfac fönster. :cool:
 
Här har du fel vilket framgår av vad jag sade tidigare idag. Att lägga ut montaget på entreprenad när man arbetar över hela landet är rätt naturligt.
Jag upprepar. "Byggmästaren som monterade fönstren och som nu kursat var totalt inkompetenta vilket jag reklamerade hos Mockfjärd. De tog då fulla ansvaret. Skickade ett annat företag som rättade till alla felaktigheter.
Alltså inga problem att bråka med två parter som du säger. Det kallar jag totalentrprenad.
 
roland53 skrev:
Ja, arkitekter har ju ofta ett estetiskt öga, annars hade dom förmodligen inte varit arkitekter :)

Snickarnas hatobjekt, det beror nog bara på oerfarenhet när något utanför "boxen" skall göras. Dom snickare jag anlitade i mitt nuvarande hus hade inga problem trots att det var första gången dom monterade Velfac fönster. :cool:
Det har ju lite att göra med tidsepoker att göra också, ett velfac i en 20-talsvilla är kanske inte första valet. Men jag håller med dig om att de är snygga att se på men alltför många problem och klagomål med att kondens fryser på insidan.
 
verktygsgurun skrev:
Det har ju lite att göra med tidsepoker att göra också, ett velfac i en 20-talsvilla är kanske inte första valet. Men jag håller med dig om att de är snygga att se på men alltför många problem och klagomål med att kondens fryser på insidan.
ja, om nu tråden skall glida över till velfac (mitt sista inlägg betr. velfac - finns andra trådar) så vill jag iallafall hålla med dig betr. äldre stil. Velfac har tyvärr slutat med sina"äldre stil" fönster.
När det gäller kondens på insida så vill jag påstå att mycket av dessa rapporterade kondens på insida beror på byggfukt och/eller otillräcklig ventilation. Har inte upplevt detta i hus som jag äger/har ägt. Allt ifrån tidiga velfac fönster och senare typ 200 resp. 400 fönster. Aldrig kondens på insidan förutom de första månaderna efter byggnationen
 
Byggis1976 skrev:
Jag undrar om någon som använt mockfjärds fönster i Stockholm har referenser på fönster o installation.Vi har fått en offert på vi betalar ca 110,000 efter ROT3 fasta fönster 3 glas, al 3 vridbart, 3 glas al1 ytterdörr, standard vit1 altandörr, standard vit Vi tyckte offerten var hutlös minst sagt..........är de rimligt? finns billigare alternativ?De ger nån typ av rabatt motsvarande roten, vilket i vårt fall var ca 15000. Det innebär att priset ovan är enbart material. Sjukt! Eller?

Tyvär är detta rimligt,,,,enligt mockfjärds
montering ingår i pris heter det
jag hade 2 dörrar, med spegel, 3 öppningsbara 12*12
6 st 10*10 och 2 st frostade toafönster5*8
145 000 ifrån mockfjärd,,,,,
OBS,,,,,,MONTERING INGÅR I PRIS,,,,,
köpte själv på Beijer och gjorde det själv,,,,,för runt 20 000
 
Jon Hilti Lindström skrev:
Tyvär är detta rimligt,,,,enligt mockfjärds
montering ingår i pris heter det
jag hade 2 dörrar, med spegel, 3 öppningsbara 12*12
6 st 10*10 och 2 st frostade toafönster5*8
145 000 ifrån mockfjärd,,,,,
OBS,,,,,,MONTERING INGÅR I PRIS,,,,,
köpte själv på Beijer och gjorde det själv,,,,,för runt 20 000
Mockfjärds var svindyrt och ditt pris var svinbilligt! Så billigt att jag inte ens tror på det. 20.000 :- för 2 dörrar, 3 st 12x12, 6 st 10x10 och två st 5x8.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.