Köpte för ett tag sedan en verktygsväska ifrån Biltema. Ja, inte så dum. Men efter att man kommer på att man behöver mer och mer grejer i den där väskan så blir det lätt ett inferno av kaotisk verktygsförsvaring.

Så jag behöver en ny väska, eller låda för den delen, att förvara mina verktyg; skruvmejlar, bits-set, borr-set, vattenpass, hammare och alla andra finurliga hjälpmedel en hemmasnickare har.

Har använt det berömda google och hittat en o annan kandidat men, ingen som riktigt fullföljer alla behov. Det jag vill ha är ett sätt att ha ordning o reda i min låda, var sak på sin plats. Gör inget om lådan väger 15kg och är stor som en hund.

Några förslag?
Eller hur håller ni ordning på era verktyg, utan att behöva springa fram o tillbaka till verktygstavlan?
 
Dewalts tough-system tycker jag är rätt bra. Lite dyrt kanske, men man kan ju börja smått och bygga på med väskor(och dragkärra) allt eftersom.
 
ullberg
corre skrev:
Jag har en Curver XL som är mkt bra. Storleken är perfekt, får plats med en liten laminatsåg och och ett 40cm vattenpass tex.
[länk]
På min sådana Curver lossnar de grå plastsnäppena från "underdelen" varje gång jag öppnar lådan, är det så på din också eller är det bara min som är ett måndagsex?

/U
 
Inga problem på min, har inte hört att det är ett problem för mina bekanta med varsen låda.
 
ullberg
corre skrev:
Inga problem på min, har inte hört att det är ett problem för mina bekanta med varsen låda.
ok, då var det som jag trodde just mitt ex som var ett måndagsex. Jag brukar gillar Curvers prylar (har ytterligare en verktygslåda från dem) så det förvånade mig att den skulle vara så dåligt konstruerad

Till TS: din fråga var väl egentligen hur man slapp springa fram och tillbaka till verktygstavlan. För min del så tar jag närmsta lämpliga kärl och plockar (från verktygstavla och verktygsvagn) ihop det jag behöver för aktuellt jobb, mina väskor är alltså bara för transport, inte förvaring (då måste man ändå ta typ alla väskor, och så blir det krångligt igen...)

Vad kärlet är varierar och inkluderar:

- Curver verktygslåda, dels den corre visar och en annan med platt topp.
- Tom festo systainer
- murbruksrulle
- klappbox
- lägger ner det i väskan till något av de elverktyg som jag ändå ska ha med

etc. etc.

/U
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
verktygsgurun skrev:
En verktygsvagn skall du ha...
[länk]
Precis en sån som jag länkade till, men en gul ;-)
 
Anna1984 skrev:
Precis en sån som jag länkade till, men en gul ;-)
Ah! Sorry ! Missade din länk....men visst e dom smidiga!
 
Gött! Tack för alla förslag! Ska spana in de där verktygsvagnarna, de verkar ju täcka upp det mesta!(y)
 
Har ett par vanliga kundkorgar från "Rusta" (y) som de sålde ut för en tia styck för ett par år sedan, plockar ihop det jag behöver i dem när det ska jobbas. Funkar ganska bra faktiskt. Småplock har dock en tendens att smita ut genom springorna i korgen...
//Jante
 
Klockrent, då slipper man hinken med småplock efter ett par år ;)
 
verktygsgurun skrev:
Ah! Sorry ! Missade din länk....men visst e dom smidiga!
Väldigt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.