Två alternativ som är aktuella:

http://www.poolkungen.se/spabad/spa-680/spa-680-edison/

http://www.poolkungen.se/spabad/spa-680/spa-680-denali/

Jag är 180, frun är 156. Vi har ett barn på 4 år, och en ettårig krabat.

Säljaren tycker att det fyrkantiga passar en barnfamilj bättre då man får mer utrymme i mitten jämfört med det runda. Och att 4-åringen kan använda avkylningssitsen som sittplats när han inte stutsar omkring och busar i vattnet.

Frun vill ha det runda för att hon tycker det är snyggare och att hon inte gillar att ha urskålningen att sitta i, som jag tvärtemot vill ha då man slipper glida och kämpa för att ligga still om man sitter utan urskålning.

Någon som har erfarenhet av runda och/eller fyrkantiga och kan verkligen jämföra erfarenheten. Någon med barn och hur det funkar i runt/fyrkantigt?
 
Jag säger det fyrkantiga. Om man nu ändå ska satsa på ett rejält spabad, är det väl lika bra att maxa på.

Jag funderar själv på ett spabad, men jag har problemet att få ett sådant i källaren. Har man en utvändig källartrappa och sedan 90 grader till källardörren, får man ju inte in speciellt stora objekt. Eller finns det trix att använda sig av? Spabad som kommer i två delar och monteras på plats?

Kanske inte borde ställa den frågan i din tråd.....
 
nimhed skrev:
Kanske inte borde ställa den frågan i din tråd.....
Lite off-topic kanske ;)
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Vi har ett fyrkantigt spabad (Sundance Hawthorne) och tycker definitivt att det är det bästa. Man sitter bättre, oftast bättre massage-munstycken och mycket bättre benutrymme. Benutrymmet är trevligt dels när det bara är vuxna som badar då man slipper sitta med ben och fötter mot varandra men framför allt är benutrymmet toppen när vi badar med vår 3-åring. Eftersom han är för liten att sitta i sätena (både fysiskt men även mentalt då han inte vill sitta stilla) så håller han till i mitten av spabadet. Ofta sitter även vi på knä i mitten när vi badar med honom så att vi kan leka med honom. Det var det stora ben/golvutrymmet som gjorde att vi valde Hawthorne och det har vi absolut inte ångrat. När vi köpte vårt bad fanns inte Edison men jag skulle hellre ha Hawthorne än Edison, dels pga storleken men också pga att jag tror att fotmassagen i mitten kommer vara i vägen när man badar med barnen.
 
Nimhed: vet att t ex Beachcomber har ett lite mindre spabad som inte är lika högt som de flesta andra spabad. Den modellen är det många som har inne kust pga att det går igenom de flesta dörrhål.

Lite OT, men det är ju inte direkt en jättelivlig tråd så det gör nog inget....
 
Skånska har kampanj just nu (som varje höst),
vi har haft förra modellen av detta i 3år,
svärföräldrarna har även haft ett likadant i ca.5år.
Har funkat bra, svärföräldrarna fick byta display,
med det tog dom SB på, sig trots att garantin hade gått ut.

http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/ceres_183_x_81_cm-38187
 
Swede2 skrev:
Nimhed: vet att t ex Beachcomber har ett lite mindre spabad som inte är lika högt som de flesta andra spabad. Den modellen är det många som har inne kust pga att det går igenom de flesta dörrhål.

Lite OT, men det är ju inte direkt en jättelivlig tråd så det gör nog inget....
Hehe, nej den dog ut. Jag tackar för tipset!
Den galne börjar fundera på vad det innebär att bygga ett bad själv, men det kräver nog sin egen tråd
 
Swede2 skrev:
Vi har ett fyrkantigt spabad (Sundance Hawthorne) och tycker definitivt att det är det bästa. Man sitter bättre, oftast bättre massage-munstycken och mycket bättre benutrymme. Benutrymmet är trevligt dels när det bara är vuxna som badar då man slipper sitta med ben och fötter mot varandra men framför allt är benutrymmet toppen när vi badar med vår 3-åring. Eftersom han är för liten att sitta i sätena (både fysiskt men även mentalt då han inte vill sitta stilla) så håller han till i mitten av spabadet. Ofta sitter även vi på knä i mitten när vi badar med honom så att vi kan leka med honom. Det var det stora ben/golvutrymmet som gjorde att vi valde Hawthorne och det har vi absolut inte ångrat. När vi köpte vårt bad fanns inte Edison men jag skulle hellre ha Hawthorne än Edison, dels pga storleken men också pga att jag tror att fotmassagen i mitten kommer vara i vägen när man badar med barnen.
Det blev Edison, men då dealade frun till sig en veckas shopping på valfri ort, utan barn, en gång per år... Men det är det värt att få bättre benutrymme.

Gällande fotmassagen har en poäng, vi får se hur det går med våra pojkar när vi premiärbadar :)
 
Hej tronen och Swede2.
Nu har ni haft era spabad ett tag. Hur fungerar de?
Låter de mycket? Nåt ni ångrar att ni inte tänkte å?

Funderar själv på ett i 680-serien, förmodligen Hawthorne, men har sett att en del tvekar eftersom det inte finns separat cirkulationspump. Stör ni er på reningscyklerna? Är vattnet tillräckligt rent?
 
jag håller på fyrkantigt spabad om man är ute efter ett med bra massage funktioner.
Känns som runda spa bad är mer mys värme spa bad...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.