Vår mäklare har bara satt upp en söndags visning, ingen visning ngn nästföljande vardag. Hur tänker man då? Pga mörkret?
På frågan om vi ska lägga visning två söndagar i rad var han tveksam, kan verka "desperat"... Ja det är desperat, vi jagar köpare (gärna två för budgivning). Kommer inte gå under acceptpris, men vi vill ha fatt i rätt köpare :)
 
Låter som en lat mäklare. Som köpare hade jag varit glad ju färre visningar det är och jag hade då inte uppfattat säljarna som "desparata" bara för att det finns två visningstillfällen, dessutom är det ju så att finns det mer än en intressent spelar det ingen roll hur desperata säljarna är, det blir ju budgivning oavsett.

Om ni inte kommer överens med er mäklare tycker jag ni ska byta nu, innan det är försent.
 
Det handlar väl lite vad det är för hus det gäller. Ligger det i obygden så räcker det oftast med en visning och sedan får resterande boka visning när de vill, om det kommer fler. För på sådana ställen kommer de intresserade redan på första visningen. Men har du ett attraktivt hus där det kan komma många spekulanter så brukar det köras 2 visningar. Å andra sidan så skulle jag som köpare inte brytt mig så mycket om när visningarna varit om jag var seriöst intresserad från början. Då hade jag bokat en tid eller gått på den utsatta om den passat. Men tog ni inte upp det här med antal visningar när du anlitade honom? Nu har jag bara sålt en bostadsrätt men det var bland det första jag tog upp, att jag ville ha 2 visningar om han skulle sälja den.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Ni bör ju som sagt prata om dett innan ni valde mäklare. Innan man skriver avtal med mäklare bör man ju ha diskuterat; vart skall det annonseras, visningar (om det inte blir sålt, även omvisninsstrategi), prospekt, skall besiktning göras o biläggas, mm mm.

Men två visningar känns ju som minimum.
 
Antal visningar är inte problemet, vi får så många visningar det krävs för att finna köpare. Det är hur tätt de blir. Efter söndagens visning vill vi lägga ut datum igen redan nu på söndag. Här går mäklaren på linjen att avvakta till 17/11.
Nåväl, vi är inställda på bättre marknad i januari och har ju tid att vänta...men samtidigt är vi ju ivriga att få ett avslut ;)
 
Konstig mäklar strategi. Med så långt imellan, om ni har en spekulant kommer denna inte vänta till 17/11 eller jan på att en till dyker upp......
 
Nanny Fine
LillaHon skrev:
Antal visningar är inte problemet, vi får så många visningar det krävs för att finna köpare. Det är hur tätt de blir. Efter söndagens visning vill vi lägga ut datum igen redan nu på söndag. Här går mäklaren på linjen att avvakta till 17/11.
Nåväl, vi är inställda på bättre marknad i januari och har ju tid att vänta...men samtidigt är vi ju ivriga att få ett avslut ;)
Om någon lägger ut en ny visningstid direkt efter första visningen har varit, så hade jag nog uppfattat det som en aning desperat... Det vore väl bättre att lägga ut båda visningstiderna samtidigt i så fall, så kan spekulanterna välja vilken visning de vill gå på. Alternativt att det tydligt framgår att den andra visningen är en uppföljning av den första...
 
  • Gilla
LillaHon
  • Laddar…
Nä, fast å andra sidan ser man ett objekt på Hemnet och visningsdatum har passerat alt saknas- då sitter man ju som intresserad inte bara å väntar, då ringer man ju mäklaren för att få visningdag..!!!
Men så funkar jag, vet att inte alla är lila företagsamma... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.