Jag behöver en lång bits (T25 och T30) för att kunna skruva i träskruven genom karmhylsan vid fönstermontage.

"Halsen" på bitsen får inte bli tjockare än själva bitshuvudet om ni förstår vad jag menar. Tips på var jag hittar detta?
 
Det är väl som alltid med Biltemas icke 10åriga sortiment, varierande kvalité, mina har fungerat okladerligt i över 2år.
 
M
Å f-n, måste ha fått från en kass batch då tänker jag...
 
MaxPax skrev:
Å f-n, måste ha fått från en kass batch då tänker jag...
OT När jag skulle köpa ett gäng centrumborrar så rekommenderade en kompis Biltemas trälåda, jo tjena! Tre gånger bytte jag innan de var raka. Men ändå är man där ibland och chansar :)
 
Skruvade mina karmhylseskruvar med Essve eller Boschbits.
Långa och höll bra, ev använde jag tom. magnetisk tunn bitshållare och vanlig bits.
 
Hmmm....vad har du hittat för märkliga hylsor som inte har plats för en vanlig bithållare (utan låsning förvisso)? Skruvskallar lämpliga för montage har ju ofta en bredare skalle än en bit. Essves anpassade skruvar är ju smalare i skallen men hylsan rymmer ju mer....
 
Det finns speciella bitshållare för adjufix hylsor. Sexkantiga i ena änden och bitshållare i andra.
 
MaxPax skrev:
Känner mig manad att även i denna tråd varna för dessa:

[länk]

De går av och stålet är för mjukt. Helt värdelösa är min erfarenhet...
Det var ungefär så mina förväntningar såg ut men för mig så har de klarat montering av två ytterdörrar och ett fönster utan att gå sönder. Jag säger inte att de är bra men det KAN fungera. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.