Hej,

Får börja med att säga att jag är helt ny på forumet och därför säkert har flertalet konstiga frågor.
har försökt att läsa in mig på vad jag behöver osv så att jag inte ödslar er tid allt för mycket =P

Jag bor i en 3:a i ett villaområde där man haft diverse påhälsningar och jag tänkte att det kanske vore en ide att skydda sig innan det händer även mig.

Har kollat runt och fastnat för SPC dels för att de verkar vara ett robust sytem men även då jag gillar IP-kopplingen till huvudenheten med de möjligheter det ger.

Tanken var att köpa följande

Central enhet SPC 4320-3.1-PC
Som jag förstått skall ha inbyggd SiWay mottagare?

Manöverpanel K421
Då jag vill ha möjlighet att använda RF-taggar

GSM-modul
för att ha ett extra skydd om man mot förmodan kapar min inkommande fiber

Rökdeckare funderas även på att inhandlas och att isf installera en siwaymodul i denna så att den kan kopplas till larmet.

Tanken är att köra 3 Zoner men här är jag inte helt på det klara om hur jag vill göra
Zon 1 Bostaden
Zon 2 Förråd - Dörrmagnet vill kunna ha detta igång även när jag är hemma därför tänkte jag koppla det sepparat
Zon 3 Brand/Glaskross - Alltid igång för att

När jag sedan kommer till deckare så är jag lite lost
Förstår att SPC kommunicerar över protokollet SiWay.
Funkar endast Siemens deckare till SPC när man kör trådlöst eller finns det andra som fungerar?

Sedan funderar jag över hur man kopplar in video till sin SPC?

Många frågor hoppas ni kan hjälpa mig på traven.

//Simon
 
Jag kan direkt säga att SiWay-modul inte ingår i någon SPC-central sist jag kollade. Jag köpte nämligen just den du beskriver och trots att det står på Bewators hemsida att det ingår så gör det inte det ...
Jag köpte den separat.

Vet att någon här på forumet lyckades argumentera sig till en modul utan kostnad, det kanske går också ...
 
RilleRock
Bara SPC 4221-3.1 som har inbyggd SiWay-modul :)
Dock ingen IP Central.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.