Vi står i begrepp att välja vitvaror till nybygge och i Råd & Rön's tester är vissa av IKEA's vitvaror riktigt bra. Vad tycker ni som satsat på IKEA de senaste året? Lever de upp till era förväntningar?
 
Nja. Både ja och nej, vi köpte ugn, mikro, diskmaskin och induktionshäll och vi är missnöjda med diskmaskinen och mikrovågsugnen. Diskmaskinen har ingen bra layout eller vad man ska säga, det är ingen höjdare att lasta i den, det känns som om all inredning i den är en kompromiss som inte blev bra. Mikrovågsugnen är en sådan med både mikro och varmluftsugn och den är det egentligen inget fel på, det går bara inte att poppa mikrovågspopcorn i den alls. Induktionshällen är helt ok, skulle egentligen inte köpt den på ikea men de hade utförsäljning på en utgående modell så vi gav 2500 för en 80cm häll som skulle kostat 8000 eller nåt sånt.
Köpte grejorna 2011.
Diskmaskinen irriterar mig dagligen.:banghead:
 
Poppa i kastrull så slipper du äta härdat fett (y)
 
Jag har sedan 2 år en diskmaskin, kylskåp/frys, häll, spisfläkt, och ugn från Ikea.
Har inget negativt att säga om dom, allt har funkat problemfritt.
 
På jobbet har de diskmaskin och två kyl/frys från Ikea, diskmaskinen är värdelös. Diskar inte riktigt rent och har jättekonstig inredning som är väldigt svår att packa i. Kylskåpen upplever jag är svåra att kontrollera temperaturen på, de är alltid iskalla.
 
Tack för era svar och synpunkter! Ska ta med mig några tallrikar och åka till Ikea ikväll och provpacka en diskmaskin :)

Vi har Electrolux på jobbet och "layouten" på diskmaskinen är kass på de med. Man får nog vara vaksam på det oavsett märkesval. Vi tänker som så att hellre de dyraste på IKEA, än de billigaste från de vanliga märkena, men som sagt, jag ska klämma och känna och provpacka ikväll, så får vi se var vi landar.
 
Vår diskmaskin var bland de dyraste på ikea, den var inget bättre för det tyvärr. Vi tänkte också som du om den men vi kollade inte så noga inuti.
 
Drömhus, men funkar de rent tekniskt? Diskar diskmaskinen rent, etc? Utseendet går ju att kontrollera men det är svårt att se hur de fungerar.
 
Jodå, den diskar rent och så. Inga problem rent funktionsmässigt.
 
Om en diskmaskin av ett etablerat märke inte diskar synligt rent så är det nog fel på något annat än själva diskmaskinen.
Då jag fortfarande tror att det är Whirlpool samt Elektrolux som tillverkar IKEAs vitvaror och till största delen av standardkomponenter från tillverkarna så kan man nog jämföra dessa tre prestandamässigt inom olika prisklasser. IKEAs är nog billigare om man jämför normalpriset mellan dessa märken för samma prestanda.
Sedan brukar ju inte IKEA köra med sina "SuperHelgsErbjudanden" som många andra detaljister gör
 
Nu har jag varit på IKEA och klämt lite, och provat med tallrikarna. Diskmaskinen, Enastående, känns bra om än inte klockren, men det beror inte på diskmaskinen utan på att våra tallrikar är 29 cm i diameter. Det är nog ingen diskmaskin av standardmått som fixar det på ett optimalt sätt. Så det får bli IKEA.

Diskmaskiner på arbetsplatser utsätts nog för lite tuffare tag och smutsigare disk än hemma hos familjer.
 
A
Den här diskmaskinen, är det en electrolux eller whirlpool plagiatet?

jag bedömer inte att arbetsplatsers diskmaskiner utsätts tuffare men annorlunda, det blir samma fel, och det är märkesbundet vilka det blir.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.