erik_n skrev:
Nu börjar det nalkas väggspottar.
Som jag har väntat på detta ögonblick. :)

Snygga hål, har du använt huggmejsel i botten?
 
Raceman skrev:
Som jag har väntat på detta ögonblick. :)

Snygga hål, har du använt huggmejsel i botten?
Haha :)

Gjorde ett rutmönster med feinsågen och sen va det bara att stoppa in en liten mejsel i springan och trycka till så släppte bitarna lätt.
 
erik_n skrev:
Haha :)

Gjorde ett rutmönster med feinsågen och sen va det bara att stoppa in en liten mejsel i springan och trycka till så släppte bitarna lätt.
Blåbetong is tha shit.
Mina gamla tegelväggar vet inte hur dom ska uppföra sig. Jag får skicka iväg dom på kurs.

:p
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Raceman skrev:
Blåbetong is tha shit.
Mina gamla tegelväggar vet inte hur dom ska uppföra sig. Jag får skicka iväg dom på kurs.

:p
Haha, Ja fan det är grymt med blåbetong! Ska nog mura en sänggavel i det sen!
 
Är väggarna krokiga får man improvisera....

ImageUploadedByByggahus.se1383506297.402797.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Suck, pust, stök och bök... Jävla krokväggar!

2 skivor osb på plats iallafall. Måste riva lite mer innan jag fortsätter. Vi fick ju en snilleblixt här för någon månad sedan med hur hallen och trappen ska utformas. Så nu måste jag alltså riva lite väggar i hallen innan jag kan fortsätta med trappen... Men det kan man ju göra typ imorgon eller så. Ungarna sover så dåligt till ljudet av tigersågen!

ImageUploadedByByggahus.se1383511651.835044.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Planen:

Riva garderoben, ta bort väggen mot trappen och ersätta med räcke.

ImageUploadedByByggahus.se1383600363.376817.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Strecken markerar hur mycket som försvinner. Tror den här hallen blir ganska ball efter den rivningen... Vad tror ni?
 
erik_n skrev:
Suck, pust, stök och bök... Jävla krokväggar!

2 skivor osb på plats iallafall. Måste riva lite mer innan jag fortsätter. Vi fick ju en snilleblixt här för någon månad sedan med hur hallen och trappen ska utformas. Så nu måste jag alltså riva lite väggar i hallen innan jag kan fortsätta med trappen... Men det kan man ju göra typ imorgon eller så. Ungarna sover så dåligt till ljudet av tigersågen!

[bild]
Står du och rätar krokiga väggar och dricker vin samtidigt?
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
fn76 skrev:
Står du och rätar krokiga väggar och dricker vin samtidigt?
Haha ja är det inte en underbar kombo😍
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
fn76 skrev:
Står du och rätar krokiga väggar och dricker vin samtidigt?
Kan det finnas ett enklare sätt att snabbt och smärtfritt få krokiga väggar att te sig som raka? ;)
 
  • Gilla
sforskarn
  • Laddar…
Konsten att riva en vägg som man helst inte vill riva just nu för att den fyller en funktion men är i vägen för pågående projekt:

ImageUploadedByByggahus.se1383646591.288615.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resultat, garderoben går att använda som vanligt och jag kan regla upp ett nytt räcke till trappen å bli klar med det här projektet! Win-win typ!
 
Så! då va det jobbiga löst iallafall. Gipsa imorgon kanske? Den som lever får se :)

ImageUploadedByByggahus.se1383686135.030361.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BrianW och 1 till
  • Laddar…
Kaminen godkänd! Bara att invänta slutgodkännande från kommunen nu!
 
Men du får väl elda redan nu? Så var det från vår kommun, så fort sotaren godkänt så fick jag elda, behövde inte vänta på slutbeviset.
 
simpa81 skrev:
Men du får väl elda redan nu? Så var det från vår kommun, så fort sotaren godkänt så fick jag elda, behövde inte vänta på slutbeviset.
Tyvärr olika regler i olika kommuner... Här gäller eldningsförbud tills slutbeskedet kommer på posten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.