Är i tankarna om ett utbygge ca 30-35kvm fördelat på 2 våningar. Utbyggnad blir i vinkel om huset kommer att se ut som ett L.

Tanken är att mura upp ca 1m för att sedan köra trästomme. Vad tror ni det kan landa på?
Sedan tillkommer ju fönster, balk för avväxling o.s.v

Vore lite intressant att få ett hum om vad det kan kosta. De 2 rum som blir är vanliga rum.

Mark och tak blir ganska låga i sammanhanget då jag ändå har omdränering och takbyte på kalendern.

Är även medveten om att utbyggets kvm pris blir lägre om det hade varit en större utbyggnad men så är ej fallet.
Väldigt tacksam för lite svar.
 
Är det helentrepenad pris du vill ha eller matrial?
 
Ursäkta! Var så nöjd att jag inte missat något. Fick med allt utom den viktigaste punkten..
Det är materialpris jag är intresserad av. Kommer göra det mesta av byggnadsdelen själv dock tillkommer ju el osv. Ev målning beror på humör och ork
 
Jag byggde ungefär så stort som du beskriver fast fortsatte bara på en befintlig gavel. Dock hade jag källare med i byggkostnaden. Idag ligger vi på 150.000:- i kostnad och då har vi inga golv, inga tak och bara gips på väggarna. Lite elmatrial köpt men inget draget än. Kolla min tråd här så kan du se förloppet.

Arbetet som är med i det priset är grävmaskin 17.000:-, murare 17.000:- med murbruk ej sand, 1000:- spackling.
Resten är matrial, har en specad lista om du vill veta specifika poster.

http://www.byggahus.se/forum/tillbyggnad/188858-tillbyggnad-23m-i-tre-plan.html
 
  • Gilla
HaspAllan
  • Laddar…
Tack som bara den för svaret och uppgifterna! Ska titta på din tråd samt den andra länken. Fick man mer energi till att fundera!
 
Tar gärna emot den specade listan på material
 
Betongbil 6.200:-
Armering 1.900:-
Virke 22.500:-
Murning+putsbruk 17.500:-
Murblock 5.500:-
Grus och makadam 7.500:-
Grävmaskin 17.000:-
Isolering 6.000:-
Färg 4.000:-
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.