Har fastnat för LB-hus och Pärlugglan alternativt kattugglan.

Vad har ni fått för priser på de husen nyckelfärdigt?

Andra kommentarer om detta hus? Vi funderar på om köket är för litet, vad tycker ni andra?
 
Hej, vi håller på att bygga tornugglan. Ang pris så är jag inte säker, vi betalade 1469000 men jag vet att priset gått upp sedan dess. Tror att pärlugglan ligger omkring 1600000 (beror på var i landet). Jag håller med om att köket inte är stort, men det beror ju på vad man prioriterar. Dessa hus har ju tex inga 8 m2 sovrum som många andra hus vi tittat på. Vill man ha större utrumme för tex matsalsbord kan man använda sovrummet mot uteplatsen till detta. Jag har sett exempel på när man tagit bort väggen till detta rum och satt in spalje mot trappen istället, det var riktigt snyggt och luftigt.
 
 
Vi har just flyttat in i ett pärlugglan och köket funkar bra just som kök. Vi har ett mindre köksbord med plats för max 6 stolar.
Men vi har även tagit bort det som på ritningar kallas sovrum 2 samt snedställt väggen där dörren sittet in till sovrum 1, precis det som Johla beskriver.
Detta gör att vi fått en stor öppen yta på ca 30 m2 som hall och matrum som har anslutning till kök v-rum och badrum.

Hör av er om ni vill se bilder, för någon websida eller fotoalbum verkar det inte finnas tid till :D
Patric
 
Hej paso,

Det skulle vara jätte intressant att se några bilder på er modifierade planlösning i Pärugglan. Vi har också fastnad för Kattugglan, men just köksutrymmet är ett bekymmer. Vill helst ha öppnare planlösning och ej ett instängt litet kök!

Tack!
 
Hej Paso!
Håller med föregående.
Skulle vara intressant att se mer av ert hus.
Även intressant att veta i runda slängar vad det kostar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.