F
Hej,

Hjälper en polare med installation av villalarm - ett SPC 4320. X-bus-enheter är en expander och en manöverpanel.

Såg nu att centralen har firmware version 2.1.3 medan det på nätet talas om åtminstone version 3.1.x.

Någon som vet var jag hittar officiella filer för att lyfta centralen och kringenheter till v3?

Mvh
//Gabriel
 
3.4 finns på bewator.se
 
RilleRock
f00gami skrev:
Hej,

Hjälper en polare med installation av villalarm - ett SPC 4320. X-bus-enheter är en expander och en manöverpanel.

Såg nu att centralen har firmware version 2.1.3 medan det på nätet talas om åtminstone version 3.1.x.

Någon som vet var jag hittar officiella filer för att lyfta centralen och kringenheter till v3?

Mvh
//Gabriel
Kolla på min dropbox :)

https://www.dropbox.com/sh/zzbcyfmh08gbijn/LkKOuWaclO

Rekommenderar 3.1 för nyare än det måste man ha branden på ett eget direktlarmat område.
 
Varför brand på eget område?
 
F
Stort tack!
 
RilleRock
probeb skrev:
Varför brand på eget område?
För att mjukvaran kräver det för att kunna återställa brandvarning.
Så vill man köra som tidigare och ha brandvarning automatiskt 24h i samma område som övrigt så använd 3.1.
Annars för man göra ett eget område till brandvarning som man bara knyter de detektorerna till.
 
Menar du för att släppa matningen till detektorn eller radera larmet?
 
RilleRock
probeb skrev:
Menar du för att släppa matningen till detektorn eller radera larmet?
Både och.
 
F
RilleRock skrev:
Kolla på min dropbox :)

[länk]

Rekommenderar 3.1 för nyare än det måste man ha branden på ett eget direktlarmat område.
Lyfter tråden lite igen...

Uppdaterade larmet nu från 2.1 till 3.4 och det gjorde åtminstone underverk för webbgränssnittets prestanda.

Nu när man ändå håller på - finns det ny(are) firmware för externa enheter (expander, keypad, GSM-modul etc) också? Dropboxen innehåller inga av dessa .pfw-filer...
 
f00gami skrev:
Lyfter tråden lite igen...

Uppdaterade larmet nu från 2.1 till 3.4 och det gjorde åtminstone underverk för webbgränssnittets prestanda.

Nu när man ändå håller på - finns det ny(are) firmware för externa enheter (expander, keypad, GSM-modul etc) också? Dropboxen innehåller inga av dessa .pfw-filer...
Har du fått tag i pfw-filerna?
 
F
ErikAP skrev:
Har du fått tag i pfw-filerna?
Tyvärr inte ännu.
 
F
probeb skrev:
[länk]
Grymt! Man tackar.
 
Så lite så.
 
Från koppling med sms fungerar ej med v3.4.1
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.