Om jag bara hade plats för ett alternativ så skulle jag ha en tumlare. Om ni har saker ni vill hänga så kan jag rekommendera sådana som man hänger i taket och sänker ned. Vi har en från jula och jag tror det finns på Ikea också.
 
Har du en torkställning? Börja isåfall med en luftavfuktare. Kostar en tredjedel av en torktumlare och drar mycket mindre el.
 
Tvätten torkar man väl i bastun.? Har man ingen så skulle jag valt ett torkskåp. Gött att ställa sig vid om man är lite frusen.
 
  • Gilla
klypert
  • Laddar…
Vi har varken tumlare eller skåp, men om jag skulle välja hade jag nog valt tumlare. Om man skall torka tex textilier med dun måste de tumlas. Nu får jag köra iväg och låna tumlare av en bekant när jag tvättat min sovsäck tex. Det är inget jätteproblem, men det får mig att skjuta på att tvätta saker med dun i. Dessutom tar en tumlare mindre plats. Å andra sidan sliter en tumlare mer på kläderna än vad ett torkskåp gör.
 
pelpet skrev:
Har du en torkställning? Börja isåfall med en luftavfuktare. Kostar en tredjedel av en torktumlare och drar mycket mindre el.
Nej, vi har ingen torkställning. Vi hänger vår tvätt i torkskåpet och lämnar dörren till skåpet öppet (utan värme på, såklart). Tvätten torkar över natten, så någon avfuktare behövs inte. Större plagg hängs på galgar i trappstegen på trappan till övervåningen, där det numera också finns en luft-luft-värmepump.

Torkskåpet är snart 34 år gammalt, så vid en renovering av tvättstugan måste det ändå ut. Det finns inte plats för både skåp och tumlare. Jag vill installera tumlare, frun vill ha ett torkskåp. Det är där skon klämmer....hehehe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.