Hej !

Någon som har erfarenhet av Orma -fönster från Lysekil ?

Mvh
Joacim
 
Japp!

Jag har precis satt in 38 st i mitt nybygge, tycker de verkar kanon! fin kvalitet, bra pris och kort leveranstid som dom passade! -bara bra erfarenheter än så länge men man får väll se vad tiden utvisar , verkar dock lovande
 
Tack Ecke för ditt svar.

Då Orama är komposit och aluminium. Hur upplever du fönsterdörrar...är de stabila som trädörrar eller svajiga som många PVC-dörrar ?

Sedan undrar jag om de verkar plastiga på insidan eller får ett "genuint" utseende då komposisten har ett ytskickt av tvåkomponent färg?

Jag bor i Stockholm och här är det ont om Orama fönster att titta på.
Om du skulle beskriva dina fönster jämfört med någon annan tillverkare tex. Velfac eller H-fönster skulle du säga att detalj finishen är likvärdig?

Mvh
Joacim
 
Har tyvärr ej sett varken velfac eller H-fönster men plastig tycker jag inte dom ser ut dom är ju som sagt målad vilket inte PVC-fönster är, tycker inte dom känns sladdriga / ostabila. Ring till Orama och fråga om någon i närheten köpt fönstren så kan du åka dit ock kolla -det gjorde jag och det fanns EN här i Sundsvall som hade dessa fönster så jag åkte till honom och tittade, prova det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.