cecar33 skrev:
Även om iden verkar bra så undrar jag hur snuskig blir inte den lådan. Kör själv med ett 60 cm skåp med 3 st rullutdrag och det blir en hel del skit på golvet i skåpet, men man behöver inte sortera smutstvätten fler gånger. Nu för tiden är vi bara två i huset så det fungerar perfekt med ett skåp. Som redan nämnts så tvättas sängkläder när dom byts utan mellanlagring, gäller i viss mån även handdukar.
Vi har aldrig haft problem med lukt eller liknande från skåpet, men så ser vi till att aldrig slänga i fuktiga kläder, typ träningskläder o likn. Visst blir det ludd på golvet i skåpet efter en tid, men det tar man med dammsugaren när lådan är tom.

Och även om lådan år stor nog för ett gäng lakan också, så blir det nog oftast som du säger - lakan tvättas direkt, i samband m renbäddning.

/ulf
 
Mikael_L skrev:
Är du ensam i hushållet?
Nix. Hon tvättar sina kläder själv.

Barnens kläder tvättar jag kamikaze-style. De bryr sig ju inte om färgskiftningar och dessutom sliter de sönder kläderna innan de växer ur dem så lite krympning bryr jag mig inte heller om. Bara - tjoff, in med hela tvättkorgen på 40-50 grader.
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Nix. Hon tvättar sina kläder själv.

Barnens kläder tvättar jag kamikaze-style. De bryr sig ju inte om färgskiftningar och dessutom sliter de sönder kläderna innan de växer ur dem så lite krympning bryr jag mig inte heller om. Bara - tjoff, in med hela tvättkorgen på 40-50 grader.
Du verkar vara lika seriös med tvätten som jag är.
Jag trycker in all möjlig tvätt i maskinen, vräker i en ganska oseriös mängd tvättmedel och kör maskinens 59 minutersprogram som värmer dom sista 20.

Alltid. :)
 
Man baxnar! Det gör man!

skalman1 skrev:
Du verkar vara lika seriös med tvätten som jag är.
Jag trycker in all möjlig tvätt i maskinen, vräker i en ganska oseriös mängd tvättmedel och kör maskinens 59 minutersprogram som värmer dom sista 20.

Alltid. :)
Varför vräker du i tvättmedel? Det kan väl inte vara enklare eller smidigare att göra det än att bara ta lagom mängd, så jag har svårt att se vinsten.
 
Bezt skrev:
Lakan, handdukar samt underkläder bör tvättas i 60 grader så det skiter sig där iaf.
Lakan och handdukar följer ett helt annat system. De tvättas ner de byts. Handdukar tvättar jag dessutom utan sköljmedel.

Underkläderna vänder jag bara på. Först bak-och-fram och sen ut-och-in. Är man lite innovativ klarar man sig med samma kallingar i fyra veckor.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Nej tvättmedel doserar jag exakt efter kommunens hårdhetsangivelse. 75 ml med det tvättmedel vi använder. Sköljmedel snålar jag lite med så det inte ska klia så förbenat.
 
  • Gilla
Gajonen
  • Laddar…
klonk skrev:
Man baxnar! Det gör man!


Varför vräker du i tvättmedel?
Det blir inget party annars. :D


För övrigt är ju TS lösning bra, mina föräldrar har typ likadant.
 
Redigerat:
skalman1 skrev:
Det blir inget party annars. :D


För övrigt är ju TS lösning bra, mina föräldrar har typ likadant.
vräker i en ganska oseriös mängd tvättmedel och kör maskinens 59 minutersprogram som värmer dom sista 20.
Bara en fråga i marginalen, nu när det är helgdagsafton och allt:

Händer det någon gång att en moderator modererar sina egna kommentarer :)
 
KnockOnWood skrev:
Bara en fråga i marginalen, nu när det är helgdagsafton och allt:

Händer det någon gång att en moderator modererar sina egna kommentarer :)
Japp. ;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
"Dammsuger när skåpet är tomt..." Hur lyckas ni få tomt skåp? Omöjligt!
 
Vi har istället för skåp valt 4 "korgar" på hjul från IKEA som står under en bänk där vi sorterar mörkt eller ljust 40 eller 60 grader funkar bra
 
Jäderberg skrev:
"Dammsuger när skåpet är tomt..." Hur lyckas ni få tomt skåp? Omöjligt!
Ok, nästan tomt då :)
 
Vi har fyra stycken sådana här från ikea. Staplade två i höjd. 60L är lagom för en tvättmaskin.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.