Ska bygga två mindre fritidshus på en tomt i Stockholmsområdet och funderar på att slänga upp en friggebod samtidigt. Vår vana trogen så vill vi ju skapa störst värde för de pengar man lägger ned så min fråga är följande. Vad skapar mest värde i friggeboden:

1.) Bostadsyta eller
2.) Bastu

mvh
David
 
Det beror ju på vem man frågar... För mig betyder bostadsyta mest men för en som älksar att basta betyder ju det mest..
 
Iochmed det är fritidshus så gissar jag personligen på bastu.
 
drx skrev:
Iochmed det är fritidshus så gissar jag personligen på bastu.
Jag sa väl inte hela sanningen. Det är ett fritidshustomt men vi kommer att bo permanent.

mvh
David
 
Ja då skulle jag ha prioriterat bostadsyta. Inte kul om det känns trångt. Men är det helt omöjligt att rymma båda delarna? ::) Både bastu och boyta :-/
 
Bo i friggen??

Nä, det får nog bli bastun.......
 
Vad är det för fel med pool & pooldäck vid fritidshuset ;) :cool:

holken.jpg
 
Det där huset (den senaste bilden) var ju sommartorpet som man kunne vinna... På tv4:as stadskampen.. Det där huset ligger utanför gävle... En tant vann det och jag såg en annons efter 2 veckor till salu :)
 
ejwbegysv skrev:
.... Det där huset ligger utanför gävle... En tant vann det .....
Kanske uppslag till att driva ytterligare en sida, bildextra.com
En sida som tar upp bilders ursprung och snabbfakta runt detta ;) :cool:
 
En friggebod kan bara fyllas med skräp.

En bastu kan fyllas med skräp OCH vara en bastu!
 
Skaffa bara din bastu om du själv får glädje av att bada i den!   Marknaden kommer att klart undervärdera en färdig bastu.  I synnerhet utanför Finland...
;)


 
David skrev:
Vad skapar mest värde i friggeboden:

1.) Bostadsyta eller
2.) Bastu
Jag måste ju säga att jag tycker att frågan i sig är lite underlig. Man får ju egentligen inte mycket för pengarna om man bygger en bastu man inte behöver. DÅ är det ju snarare bara pengar i sjön.

Vad som skapar mest värde borde väl vara styrt av de behov man har? Vad ska man med bostadsyta till om man älskar att bada bastu? Eller varför lägga pengar på att bygga en bastu utan att behov finns, bara för att om möjligt få ut mer vid en eventuell försäljning någon gång i framtiden?
 
Jorg skrev:
[quote author=David link=1143814449/0#0 date=1143814449]Vad skapar mest värde i friggeboden:

1.) Bostadsyta eller
2.) Bastu
Jag måste ju säga att jag tycker att frågan i sig är lite underlig. Man får ju egentligen inte mycket för pengarna om man bygger en bastu man inte behöver. DÅ är det ju snarare bara pengar i sjön.

Vad som skapar mest värde borde väl vara styrt av de behov man har? Vad ska man med bostadsyta till om man älskar att bada bastu? Eller varför lägga pengar på att bygga en bastu utan att behov finns, bara för att om möjligt få ut mer vid en eventuell försäljning någon gång i framtiden?
[/quote]

Jag vet av erfarenhet att det gör vissa oroliga av att andra ser på sitt boende som en investering. Vad det beror på vill jag inte diskutera, just nu i alla fall. ;)

Men det är inte livstilsval som är frågan här utan vad som ger störst värdeökning.

mvh
David
 
Ja folk är ju olika det är bara att konstatera! Själv undrar jag nog mest likt Jorg varför man funderar över ev försäljning av det hus där man bor och trivs! Fast jag är nog ännu mer fundamentalist; jag inleder ett kärleksförhållande med mitt hus och har snudd på valt hus med större omsorg än jag valde min man ;)! Om jag inte ÄLSKAR mitt hus (och därmed naturligtvis aldrig kan tänka mig att någon annan ska få bo i det ;D) kan jag omöjligt tänka mig spenadera alla dessa enorma summor som alla hus kostar sina ägare!
 
Älskar själv de hus jag bor i men ser dem också som ett av de få sätt som finns kvar för en medelsvensson att skapa en större peng på. Just den inställningen verkar provocera en del av någon anledning. Kanske beror det på att man ser boende som en av de former man inte får tjäna pengar på.

mvh
David

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.